vvTerborg E1 Kampioen!!!!

22 november 2015 17:15

De E1 is dit weekend kampioen geworden in de 2e klasse en promoveren zo naar de 1e klasse.

Een fantastische prestatie! Nog niet vaak is een team van VV Terborg in de 1e klasse uitgekomen.
Er moest nog één punt gehaald worden uit de laatste 2 duels. Dat punt konden we pakken in een rechtstreeks duel tegen onze enige overgebleven concurrent, SDOUC. Het was fris op sportpark De IJsselweide in Ulft, maar de wedstrijd was enerverend en superspannend.

We startte scherp aan de wedstrijd en speelden op een niveau wat je van een ongeslagen koploper mag verwachten. Een goede inzet, mooi combinatie voetbal en druk op de bal. Al in de 4e minuut lag de bal voor het eerst in het netje. De keeper van SDOUC wist een schot van Daan ter H. niet goed klem te krijgen. Daan was alert en tikte de bal binnen, 0-2. Wat een lekkere start van de wedstrijd. In de 7e minuut was het weer raak. Daan T. soleerde richting doel en rondde cool af, 0-2. We bleven de bovenliggende ploeg en in de 18e minuut werd het zelfs 0-3. Romijn haalde vanaf 10 meter uit en de bal zoefde over de keeper het doel in. Zo’n gemakkelijke voorsprong hebben we zelden gehad dit seizoen. Maar schijn bedriegt. Zo makkelijk krijgen jullie het kampioenschap niet cadeau, moet SDOUC gedacht hebben. In de 23e minuut scoorde SDOUC de 1-3. Nog niets aan de hand zou je denken. En in de laatste seconde van de eerste helft kwam zelfs de Anschlusstreffer, 2-3. En dan ga je toch niet echt lekker de rust in.

In de tweede helft werd de wedstrijd spannender en spannender. We kwamen niet echt meer aan het voetballen en SDOUC werd sterker. De 3-3 hing in de lucht. In de 35e minuut maakte SDOUC de gelijkmaker. SDOUC rook bloed. Er volgden nog een paar hachelijke momenten voor het doel van Thymen, waarvan één schot maar een paar centimeter naast ging. Maar als dan het eindsignaal klinkt kan er gefeest worden, KAMPIOENEN OLÉ OLÉ.

In een lange stoet rijden we richting Terborg. Toeterend, met de geel-zwarte vlaggen uit de auto en met een vette beat uit de luidsprekers komen we aan op De Paasberg.
Het is nog lang onrustig geweest in Terborg.