Dames 1 V.V. Terborg speelt haar eerste oefenwedstrijd!

27 mei 2016 18:45

Begin 2015 kwam het geweldige idee van een paar vrouwen, om een dames team bij V.V. Terborg op te richten. De droom werd eindelijk werkelijkheid toen in het begin van seizoen 2015/2016 de eerste training plaats vond onder leiding van Leonie en Maaike. In het begin was alleen trainen en fit worden het beleid maar de drang naar wedstrijden werd alsmaar groter……

Waar in het begin de voetbal nog als vijand werd gezien is dit inmiddels omgedraaid naar een grote hebzucht en drive om controle te krijgen over de bal. Tijdens de trainingen dit seizoen zijn er door alle dames grote vorderingen gemaakt. Over gebrek aan enthousiasme is zeker niet te klagen. De trainingsopkomst is groot en de leergierigheid overduidelijk aanwezig. Complimenten aan alle trainers en begeleiders, ook die van het eerste uur.

Afgelopen pinksterweekeind (zondag 15 mei ’16) begon de dag al vroeg. Na wekenlange intensieve arbeidstraining (3x per week) onder de bezielende leiding van, de later in het seizoen ingestroomde trainer en leider, Mehmet en Brigitte, werd de allereerste onderlinge oefenwedstrijd gespeeld om 10.00 uur ‘s morgens. Al ruim voor 10.00 uur waren de leiders bezig om het veld te prepareren en uit te zetten. De spanning was duidelijk voelbaar. Voorzichtig melden de dames zich in de kleedkamer waarna de bespreking begint en Mehmet de teamindeling bekend maakt.

Er werd al maanden uitgekeken naar de 1e wedstrijd en de opkomst was derhalve deze zondag ook lekker groot. De teams waren door Mehmet reeds ingedeeld. Team A: Purdey, Maaike, Danielle, Leonie en Marije, met als trainer/leider Mehmet. Team B: Patricia, Elleke, Femke, Tammy en Mark (spelende trainer/leider). Team B had een duidelijke tactiek doorgesproken om de aanvalsdrift van Team A te stoppen door dicht bij elkaar te verdedigen en te counteren met onze snelle dames voorin. Team A had als plan om veel te schieten en vooruit te voetballen. Eindelijk was het zover, de wedstrijd onder leiding van scheidsrechter Joey kon beginnen. De gekozen tactiek van Team B werkte aanvankelijk prima. Binnen no-time vielen de doelpunten achter elkaar, op het langzaam door familieleden en overig publiek volstromende sportpark. Ondanks prima keeperwerk van beide teams waren de voorhoede speelsters zeer scherp en werd er veel gescoord. De slimme trainer van Team A greep snel in en veranderde van speelstijl. Hierdoor kwam Team B vol onder druk te staan en Kwam Team A ijzersterk terug. Over en weer werd duidelijke coaching gegeven door alle dames en het zelfvertrouwen schoot hierdoor omhoog. Verdedigend werd aan beide zijden heftig gecoacht en gaven de dames bijna niets meer weg. Toch nog een spannende ruststand 10-12!! Volop stof om te bespreken in de rust. Deze duurde overigens maar 10 minuten waardoor er maar tijd was voor 1 peukie en snel effe wat water. Vol energie waren de dames klaar voor deel 2!

De 2e helft druppelden er (letterlijk en figuurlijk) steeds meer toeschouwers binnen op sportcomplex de Paasberg. Deze werden getrakteerd op nog meer doelpunten (en een klein regenbuitje). Beide teams waren zeer gedreven om niet te verliezen. Leonie ging zo op in het spelletje dat ze geluidjes gingen maken bij een schijnbeweging? Door het gladde veld waren Tackles ook ineens geoorloofd. De wedstrijd groeide naar een spetterend einde met een ultieme climax. Conditie begon nu ook parten te spelen maar er was niemand die opgaf. De laatste aanval was beslissend en het was toch Team B die uiteindelijk, na een klein beetje blessuretijd door de scheids, zichzelf als winnaar mocht bekronen met als eindstand 19-20. Op basis van de inzet en mentaliteit verdiende deze wedstrijd eigenlijk geen enkele verliezer maar alleen winnaars! Een gelijk spel was een eerlijke weerspiegeling van de krachtsverhoudingen geweest.

Na het laatste fluitsignaal werd door het publiek een applaus gegeven (zeer terecht overigens) en werd menig moeder door haar kinderen geknuffeld. Alle inzet en arbeid is beloont door een puike prestatie en een geweldig leuke ervaring. “ Dit damesteam is een mooie aanwinst voor onze club” sprak een afgevaardigde van het bestuur van VV Terborg. Zoals gebruikelijk werd de groep dames nog even bij elkaar gehaald door Brigitte om de belevenissen en acties te bespreken. Ook hier vlogen de complimenten over en weer tussen spelers en leiders. “De voorbereiding naar een echte wedstrijd is nu echt begonnen, wat een prachtige wedstrijd, geweldig goed gedaan dames”, waren de woorden van de trotse Mehmet. Mark vult aan: “als je met zoveel beleving en passie je sport kunt beoefenen, dan moet je daar trots op zijn, zowel als speler en als club. Ik doe zeker de volgende oefenpot mee”.

Als afsluiting werden er nog penalty’s genomen waarbij Danielle alleen maar de keeper wilde raken? Eindelijk kon iedereen naar de kleedkamers voor een welverdiende douche.

In de kantine werd nog lang nagepraat over deze memorabele dag onder het genot van een gesponsord Rosétje en huisgemaakte tosties door Purdey. Met vanuit de kantine gezien, op de achtergrond de Paasberg met daarboven een ondergaande zomerzon, was de rust wedergekeerd op het sportpark en keerde iedereen tevreden huiswaarts op deze memorabele dag…..!

Een herhaling van deze dag komt er aan!! Op Zondag 12 Juni om 14.00 uur is de volgende onderlinge wedstrijd gepland met daarna een BBQ en tevens afsluiting van dit seizoen . Uiteraard ben je van harte welkom op Sportcomplex de Paasberg om te kijken naar de Kraker van dit voetbalseizoen.

Sportieve groet van Mark.