Belangrijke mededeling van het Bestuur en Jeugdcommissie

14 november 2016 15:30

Na alle aandacht, omtrent het spelen op kunstgras, die er in de media is, heeft het Bestuur en de Jeugdcommissie van VV Terborg het volgende besloten:

* Totdat niet onomstotelijk vast staat dat het spelen op kunstgras niet leidt tot gevaren voor de gezondheid van onze leden, speelt geen enkel jeugd team van VV Terborg meer op kunstgras.

* Voor uitwedstrijden zullen de leiders in contact treden met de thuisploeg om te informeren of er op kunstgras gespeeld gaat worden en of het mogelijk is naar een veld te verkassen met echt gras.

* Mocht dit niet kunnen bij uitwedstrijden en is de bezoekende ploeg niet in de gelegenheid te wedstrijd te verplaatsen, dan wordt de wedstrijd niet gespeeld door de spelers van VV Terborg. De KNVB deelt hiervoor geen sancties uit.

* Mocht je tegen het uitdrukkelijke advies in, toch een kunstgrasveld betreden, draag dan te allen tijde een lange trainingsbroek of dikke maillot. Vooral schaafwonden geven het rubber direct toegang tot de bloedbaan. Daarbij adviseren wij jullie om te douchen na het betreden van kunstgrasveld.

Wij hopen jullie hiermee een duidelijk advies te geven en houden jullie op de hoogte van het vervolg.

Namens het bestuur VV Terborg