THE MANAGER

19 november 2016 8:00

Marcel 'the manager' Peters wordt 50 jaar. En dat mag niet onopgemerkt voorbij gaan bij de vv Terborg.

Manager is al 40 jaar lid van de geel-zwarten en heeft zijn sporen wel verdiend, Als betrouwbare rechtsback in het derde en vierde elftal, als scheidsrechter en als grensrechter bij de hoofdmacht. En ook in de kantine heeft hij de nodige euro's achtergelaten. Ook dat is het vermelden waard.

Manager is een opmerkelijke man. Op het eerste oog bescheiden en en dienstbaar, maar toch is hij altijd betrokken bij hilarische gevallen. Toen koningin Juliana in maart 2004 stierf, was er niet alleen een minuut stilte maar bracht manager ook een passend eerbetoon. Hij scoorde die zondagochtend tweemaal - een unicum - en beide keren gingen de armen naar de hemel en sprak de hij de woorden: 'Deze is voor Juultje'.

Ook herinneren we ons een treffer van manager met gevaar voor eigen leven. Bebloed ging hij verder, opgeven staat niet in zijn woordenboek. Zelfs nu hij op leeftijd is gekomen en niet meer zo wendbaar en explosief is, mist hij bijna geen wedstrijd. Altijd geeft hij alles, soms is hij iets te laat en werkt manager een tegenstander onder de graszoden. We vergeven het hem bij deze!

Buiten de kalklijnen deed manager de afgelopen decennia nog meer van zich spreken dan er binnen. Zo besloten we ooit, in een grijs verleden, na de nieuwjaarsreceptie van vv Terborg, niet meteen huiswaarts te keren, maar nog een bezoekje te brengen aan café Van der Eem. Daar kwam manager in aanraking met mevrouw Van .... die niet bang was, maar wel zat. Manager legde het aan met deze rijpe mevrouw, die zich welgevallig liet betasten. Een dag later sloeg manager de schrik om het hart toen zijn kameraad Mark van Haarlem zich uitgaf voor 'meneer Van ....' Die eiste opheldering, wat tot een enorme paniekreactie zorgde bij onze manager. Uiteindelijk liep het met een sisser af, maar we praten er nu nog steeds over.

Dat doen we ook nog weleens over de geintjes die manager ooit tijdens de jaarwisseling uithaalde. Hij zat onder de antibiotica, maar het belette hem niet het bier te laten staan. Eerst gaf hij in discotheek Trinity een ware scratch-act weg en een dag later liep hij tijdens een onderling toernooi in de sporthal bij Theo Breuer de doelen bijna omver, zo ver was hij heen.

Wie weleens met manager een weekeindje weg is geweest, weet dat je maar beter niet met hem op een kamer kunt slapen. Snurken en dan de overtreffende trap daarvan. Een zaagmachine is er niets bij. Menig nachtrust van een kameraad heeft manager al naar de knoppen geholpen. Soms werd hij zelf geslachtofferd en belandde hij op het balkon.

Dan willen we het nog even hebben over de anale kringspier van de manager. Die werkt niet altijd even goed, merkten wij ooit tijdens een bezoek aan de Bauermarkt in het Oostenrijkse Saalbach-Hinterglemm. Tijdens een wandeling zagen we manager steeds moeilijker de berg afdalen. Nu had hij nooit de meest soepele tred, maar dit baarde ons zorgen. Terecht, want ineens was manager van het pad af, belde bij een woning aan en toen de deur open ging stormde hij naar binnen om een potje te kakken. De lieve Oostenrijkers liet hij met de stank zitten; een bedankje kon er niet af.

Tenslotte nog even over zijn bijnaam manager. Manager is niet echt een manager, want hij laat het regelen van zaken graag aan anderen over. De titel kreeg hij ooit toen hij carrière dreigde te maken bij een vestiging van Aldi als filiaalchef. Dat kwam er uiteindelijk niet van, maar van de naam manager is hij nooit meer af gekomen!

Manager, hiep, hiep, hoera.
Op naar de 100!!!

De razende reporter