Discipline Jeugd

19 november 2016 12:00

Bij de discipline maken we onderscheid in de speler binnen het veld en buiten het veld.

Binnen het veld:
- Respect voor medespelers, tegenstanders, scheidsrechters, supporters en eigen begeleiding;
- Voetbalkleding op een normale manier dragen, shirt in de broek, broek normaal aan (geen boxershorts zichtbaar), sokken net onder de knie, spelers hoeven zich alleen maar te onderscheiden in het voetbal

Buiten het veld:
• t/m de JO17 wordt er door jeugdspelers niet gerookt op het moment dat ze op het sportpark aanwezig zijn, voor de JO19 is het door de trainer te bepalen (in ieder geval niet in voetbalkleren);

• Respect voor medespelers, tegenstanders, scheidsrechters, supporters en eigen begeleiding;

• Netjes omgaan met spullen die beschikbaar worden gesteld door de eigen vereniging of de vereniging waartegen je speelt;

• Normaal gedrag;

• Afbellen voor training of wedstrijd ruim van te voren.

Disciplinaire gevolgen
Een speler die alsnog gedrag vertoont wat niet acceptabel is, dan vindt er eerst een gesprek plaats tussen betreffende speler en de (hoofd)trainer. De trainer informeert de jeugdcoördinator. De jeugdcoördinator informeert de ouder(s) en legt het proces uit.

Als dezelfde speler geen verbetering laat zien, dan vindt er een gesprek plaats tussen de trainer, jeugdcoördinator samen met de ouder(s) (t/m JO15 / tot 16 jaar) en betreffende speler.

Laat een speler opnieuw geen verbetering zien, dan volgt er een schorsing van 2 weken. Betreffende speler, mag dan 2 weken ook disciplinair 'de accommodatie niet betreden en de trainingsvelden. Dit wordt zowel mondeling als schriftelijk gecommuniceerd aan de ouder(s), trainer/leiders en het bestuur door de jeugdcoördinator. Wanneer ook 2 weken schorsing niet heeft geleid tot een verbeterd gedrag, dan wordt het bestuur hierover geïnformeerd om samen te komen tot vervolgstappen. Het is niet ons uitgangspunt om een sanctie op te leggen. Het moet leiden tot het verbeteren van gedrag. Voor JO17 en JO19 geldt hetzelfde. De ouder(s) worden altijd geïnformeerd. De gesprekken vinden zonder een ouder plaats, mits een ouder aangeeft om wel aanwezig te willen zijn bij een gesprek.

Contactpersoon : Mehmet Önal
Email: [email protected]