Wedstrijdverslag JO17-2

3 september 2017 22:15

Silvolde/Terborg JO17-2 - AZSV

Al de gehele zomer is het onrustig op voetbalgebied in de dorpen Terborg en Silvolde.
Komt er wel of geen samenwerking tussen beide clubs?

Nu was het dan eindelijk zover. Voor de Jo17-2 een vuurdoop. Met een mooie mix van spelers uit Terborg en Silvolde zouden we dit seizoen kijken hoever we kunnen pieken in de 3e klasse.
Silvolde Terborg JO17-2

Te beginnen met AZSV. Deze wedstrijd werd 'thuis' gespeeld in Terborg.

Met een 4-4-2 opstelling wilde we via een sterk middenveld, onze voorhoede in stelling brengen. Deze bekerwedstrijd was allereerst belangrijk om alle jongens aan het werk te zien. Erg nieuwsgierig waren we ook naar de samenwerking tussen beide groepen die nog niet eerder met elkaar gevoetbald hebben.
Dit verliep de eerste paar minuten nog niet vlekkeloos. Niet gek natuurlijk.
Maar langzaam aan begonnen we met meer vertrouwen te voetballen. De bal ging snel van voet naar voet en kansen werden gecreëerd aan beide kanten. Een mooie pot dus.

Ons betere spel werd beloond door Jip. Na een prima aanval over veel schijven, belandde de bal bij Jip. Deze schoof de bal keurig binnen.
AZSV was echter niet voor niets gekomen. Vol lef en opportunisme kozen ze voor de aanval. Lang hielden we stand. Mede door uitstekend verdedigend werk van Chiel. Helaas was het vlak voor de rust toch raak. 1-1. Dat beloofde een bittere thee te worden.

In de rust gaven we aan dat met de wedstrijdmentaliteit niets mis was. Er werd voor mekaar gevochten. En dat harde werk werd afgewisseld met hier en daar hoogstaand spel. In een korte tijd zijn we toch al een beetje een echt team geworden. Met meer rust in ons spel, zouden we de winst vast behalen.

Met wat wijzigingen begonnen we aan de tweede helft. Deze was zowaar nog beter dan de eerste. We speelde de bal snel rond. Achterin stond het als een huis. En ook onder druk gingen we op zoek naar de voetballende oplossing. Een dikke pluim voor de jongens!
Silvolde Terborg JO17-2

Met nog goals van Tom en Steyn wisten we de eerste bekerwedstrijd winnend af te sluiten.

Een terechte uitslag na een mooie wedstrijd.

Nog even voor de ouders thuis.
Dit jaar zijn we als ploeg sterk bezet. Met een staf van drie man:
Roger Schwartz-vlagger
Peter Smit-leider
En mijzelf beschikken we over een enthousiaste groep. In combinatie met een leuke spelersgroep gaan we ervoor zorgen dat wij als Terborg-Silvolde een geweldig jaar tegemoet gaan!

Hopelijk tot langs de velden!

Joris van Braak

Bron: Joris van Braak