Terborg JO19, weer een weekend om nooit te vergeten

3 april 2018 13:30

Het was weer geweldig! Dit jaar gingen we met meer begeleiding dan ooit, dit bleek achteraf ook wel nodig, want sommige begeleiding had ook extra begeleiding nodig….

Vrijdag

Heenreis & Inchecken

Op vrijdag vertrokken we om 15:00 uur vanaf de voetbalclub. Iedereen was netjes op tijd. De heenweg verliep goed, geen files en we kwamen dan ook eerder dan verwacht aan op de locatie: het sportcomplex.

Op het sportcomplex moesten we inchecken. Daar kregen we te horen van onze vriend Peter dat we mochten overnachten in een school in Middelkerke/Leffinge. De school was helemaal alleen voor ons. Fantastisch nieuws, want zo waren wij niemand tot last en hadden wij ook geen last van een ander team.

Avondeten en feesten

Na het inchecken en het avondeten (wat weer erg goed georganiseerd was) gingen we naar de school. Hier hebben we er nog een gezellige avond van gemaakt, waarbij we complimenten moeten geven aan het hele team. De sfeer was super, er werd veel gezongen het feesten ging door tot in de late uurtjes.

Zaterdag

Strandbezoek en natuurlijk naar de McDonald’s

We hadden geluk, want de eerste wedstrijd van het toernooi stond voor ons pas gepland op zaterdagmiddag om 15:00 uur. We konden dus rustig opstaan met prachtige achtergrondmuziek, daar willen we Phil Collins trouwens ook nog even voor bedanken. Na het ontbijt besloten we om even het strand in Oostende te bezoeken. Een prachtige locatie en tijd voor een mooie wandeling. De spelers gingen even de stad in en de begeleiding ging cultuur snuiven onder leiding van gids Mehmet Onal. Een aantal van de begeleiding dacht hier anders over en huurden een fiets om de cultuur iets sneller aan zich voorbij te laten gaan.

Nadat we het prachtige strand in Oostende hadden bezocht konden we maar 1 ding doen: Naar de McDonald’s, zodat we topfit aan de aftrap van de eerste wedstrijden konden beginnen.

De eerste wedstrijden

Op zaterdagochtend begon het dan echt, het voetballen. De wedstrijden waren niet bijzonder. De eerste wedstrijd was de beste van het toernooi, een 0-1 overwinning tegen SG TUS Linder-Hohkeppel (Duitsers).

Vervolgens verloren we een wedstrijd tegen Elan de Gorges met 3-0 (Fransen).

De waterzakman was helemaal wild!

De 3e wedstrijd was een wedstrijd om nooit te vergeten. We speelden tegen Kleine Sluis uit Nederland (ze speelden in prachtige shirts namelijk: GRIJS ORANJE GEEL). Op het moment dat Jacco de 1-0 binnen schiet, raakt onze waterzakman Roel zeer geëmotioneerd en hij rende dan ook vol overtuiging naar Jacco. Helaas… Doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel en onze waterzakman mocht niet meer binnen de lijnen komen. Overigens was het knap, want Roel ging gewoon door met het coachen maar dan van een andere positie! De wedstrijd werd ondanks de fantastische coaching van Roel verloren met 1-2.

De laatste wedstrijd eindigde in een gelijkspel waardoor we zondag aan de bak moesten om de hoofdprijs in de wacht te slepen. Er stond veel op het spel, want de eerste prijs was binnen handbereik.

Zaterdagavond

Na de wedstrijden werd er gedoucht en werd er zoals gewoonlijk weer gegeten in een nabijgelegen school. Gister stond er pasta op het programma, vandaag kipnuggets, vissticks met aardappelen en groente. Wederom was het weer prima te eten.

Toen we het eten op hadden, gingen we weer terug naar onze vertrouwde plek. De school in Leffinge/Middelkerke om er hier weer een gezellige avond van te maken. De meeste spelers waren moe dus vergeleken met de avond van gister was het allemaal vrij rustig.

Wel werd er een tactisch meesterplan gesmeed om de gouden beker in handen te krijgen. We wisten dat dit maar op 1 manier kon gebeuren: Bram uit de goal halen. Het besluit was genomen. We gingen spelen met een fantasie opstelling. Overigens moet ik zeggen dat ik als trainer hier over een behoorlijke drempel moest stappen. Maar toernooien zijn er om je grenzen te verleggen laten we maar zeggen.

De lootjes werden gemaakt door onze waterzakman en iedereen werd bij elkaar geroepen. Onderstaand vinden jullie tussen de foto’s de opstelling. Onze spits Siemen speelde opeens linksachter, onze veelzijdige rechtsback Luuk mocht de handschoenen van Bram aantrekken en Brammetje de keeper mocht plaats nemen op de linksvoor.

Ook de leiding mocht lootjes trekken. Leonie werd gebombardeerd tot hoofdcoach, Roel tot assistent en Joey mocht de waterzak dragen!!