Terugkoppeling inloopbijeenkomst “meisjesvoetbal v.v. Terborg en Spcl. Silvolde”

17 mei 2018 19:00

Op woensdag 9 mei 2018 hebben we een inloopbijeenkomst met als thema “meisjesvoetbal v.v. Terborg en Spcl. Silvolde” georganiseerd. De aanleiding van deze bijeenkomst ligt bij v.v. Terborg met name in het informeren en waar nodig vragen beantwoorden van zowel de leden als de ouders/verzorgers.

Het doel van deze bijeenkomst is om informatie te delen met betrokken leden, ouders/verzorgers en andere belangstellenden. Zo zijn we transparant en laten we ook de betrokkenen meedenken in de belangrijke stappen die nog komen gaan. Maar ook willen we input (informatie) van jullie zodat we dit kunnen meenemen in de gesprekken en de samenwerking. Zodat misscommunicatie en ruis wordt voorkomen.

Graag willen wij jullie informeren over deze bijeenkomst en de hoofdlijnen delen..

De volgende zaken kwamen aan de orde;

Introductie visie meisjesvoetbal

v.v. Terborg en Spcl. Silvolde streven er naar om hun leden met plezier te laten spelen op het niveau dat bij hen past, dat geldt ook voor de meisjes. We krijgen de kans om niet alleen de huidige groep meisjes samen te laten trainen en spelen, maar ook om een ontwikkellijn aan te bieden, zoals ze als groep meisjes ook langer bij elkaar kunnen spelen. En daarmee als verenging ook aantrekkelijker te worden voor de huidige en toekomstige leden.

Na de introductie is het voorstel besproken voor seizoen 2018 – 2019
Vorming MO15, MO13 en MO11 lijn samen met Spcl. Silvolde.
Dit is een unicum binnen v.v. Terborg en Spcl. Silvolde! Niet eerder hadden we meisjesvoetbal op deze schaal. Samen met Spcl Silvolde zien wij de toekomst van het meisjes voetbal dan ook met vertrouwen tegemoet.

Invulling van het gehele plaatje zal nog best wel wat inspanning vergen en kunnen we zeker hulp van ouders gebruiken. Mocht je daar een steentje aan willen bijdragen, aarzel niet, meld je aan. Dit kan via Mike Meeusen of via het mailadres [email protected]

Wat gaat er veranderen voor een jeugdlid?

Een jeugdlid blijft lid van haar eigen vereniging, wat gaat veranderen is dat de teams zullen bestaan uit speelsters van vv Terborg en Spcl. Silvolde. Verder zullen de wedstrijden en trainingen afwisseling op beide sportparken gespeeld worden. Kader zal samengesteld worden uit beide verenigingen.
Speelsters zullen ingedeeld worden op kwaliteit en het niveau van de speler, waarbij leeftijd bij de meisjes voorop staat. Streven is om de JO13 en JO15 meisjes in meisjesteams te laten spelen. Er blijft daarbij ruimte voor talentontwikkeling.

De meisjes zullen gaan voetballen in een meisjes competitie.

Communicatie

Beide verenigingen trekken samen op in de communicatie, dat betekent dat er, voor relevante zaken, dezelfde tekst op hetzelfde moment op de vereniging sites geplaats wordt. Denk hierbij aan wedstrijdschema’s, trainingsschema’s, kaderlijsten of algemene nieuwsfeiten.

Hoe nu verder:

Momenteel zijn er vanuit de beide verenigingen werkgroepen aangesteld om de organisatorische- en voetbalzaken verder uit te werken. Hiervoor zal regelmatig een update gegeven worden op de websites. Deze werkgroepen werken in opdracht van de hoofdbesturen, verantwoording afleggen blijft binnen de algemene ledenvergadering, zoals gebruikelijk.

Specifiek voor de meisjes, er zullen, wat specifieke PR acties opgezet worden om nog meer meisjes te motiveren om bij deze opzet aan te sluiten, daarmee wordt de basis om te starten steviger.

Met vriendelijke sportgroet,

Mehmet Onal