Silvolde/Terborg JO17-2 bijna kampioen!

9 december 2018 11:45

Roger Schwarz

Voor het samenwerkingsteam Terborg-Silvolde JO17-2 zit het seizoen er op

Voor het samenwerkingsteam Terborg-Silvolde JO17-2 zit het seizoen er op. Na een stroeve start met een ongelukkig gelijkspel tegen Den Dam-NVC JO17-1 begonnen de mannen uit Silvolde en Terborg zich langzaam als een geoliede machine te ontwikkelen.

Met magere maar verdiende zeges op Ulftse boys/GWVV (2-0) en VVG/Etten (3-0) liep het keurteam van Mike Meeusen tegen een zeperd aan door met 2-6 onderuit te gaan tegen het op dat moment nog ongeslagen VIOD JO17-4. Na deze nederlaag begon het team steeds beter te draaien en waren er mooie overwinningen op SDOUC JO17-2 (5-1) en DZSV (4-0).
De slechtste wedstrijd was tegen Concordia Wehl die ondanks het matige spel toch de drie punten opleverde; 1-0. Bij de daaropvolgende wedstrijd in Arnhem tegen hoogvlieger ESA JO17-5(!) werd misschien juist de beste wedstrijd van het seizoen gespeeld waarbij ook nu met het kleinst mogelijke verschil werd gewonnen; wederom 1-0. In de eerste helft viel na bijna een half uur het enige doelpunt waar de Terborgse en Silvoldse mannen bij rust misschien wel met 3-0 voor hadden kunnen of moeten staan. De sterke en snelle aanvallers van ESA werden in de tweede helft prima uit de wedstrijd gespeeld en na ca. 10 minuten extra speeltijd bleef de 0-1 voor Terborg/Silvolde JO17-2 op het scorebord staan. Één brok onverzettelijkheid werd er hier op de Arnhemse mat gelegd.
Wedstrijd nummer 9 was eigenlijk geen wedstrijd want het was vooral éénrichtingsverkeer in Stokkum waarbij tegen het combiteam van VVL/Stokkum JO17-2 met 10-0 werd gewonnen. De laatste wedstrijd op zaterdag 8 december was het toetje van dit seizoen tegen koploper Kilder JO17-1 dat een week eerder haar eerste 2 punten morste tegen ESA. De eerste 20 à 25 minuten was Kilder de bovenliggende partij waarbij keeper Jesse voor het eerst dit seizoen zijn eerste doelpunt om zijn oren leek te krijgen (bij alle doelpunten die ons team dit seizoen tegen kreeg stond Jesse niet onder de lat) maar de Kilderse spits had zijn vizier niet scherp en schoot voor een leeg doel voorlangs. Bij alle doelpunten die ons team dit seizoen tegen kreeg stond Jesse niet onder de lat. Dit leek de ommekeer van de wedstrijd waarbij Silvolde/Terborg uit haar schulp kroop en prompt enkele minuten voor rust op een 1-0 voorsprong kwam na een verwoestend schot van Beradcan. In de tweede helft leek Kilder er niet meer in te geloven en was geen schim meer van het eerste deel van de wedstrijd. Onze mannen leken op weg naar een grotere voorsprong maar echte grote kansen waren er ook niet voor ons zodat de stand na 80 minuten 1-0 bleef.

Door dit resultaat staat Silvolde/Terborg JO17-2 nu aan kop met 3 punten voorsprong op Kilder JO17-1; zij hebben echter nog een wedstrijd te goed tegen SDOUC JO17-2 volgende week zaterdag in Kilder om 14.30 uur. Bij winst heeft Kilder het zelfde aantal punten dan Terborg/ Silvolde JO17-2 maar met een beter doelsaldo zullen de blauwen uit de gemeente Montferland zich als de echte kampioen kronen.

Wat het resultaat ook zal zijn; de mannen van Silvolde/Terborg JO17-2 hebben het fantastisch gedaan, Chappoo!

Het team Terborg/Silvolde JO17-2 bestond uit: Mike Meeusen (trainer/leider), Rouke Cnossen (leider), Joris van Braak (vervangend trainer/leider) Stan Peters (grensrechter/arbiter), 1. Jesse van de Gevel, 2. Stijn Sietzema, 3. Chiel Koenders (C), 4. Jesse van Dam, 5. Luuk Meier, 6. Ramon Schwartz, 7. Mohamed Abdulqadir Ali, 8. Sam Meeusen, 9. Beradcan Celik, 10. Bram Berendsen, 11. Stijn van de Kamp, 12. Jimmy Harmsen, 13. Twan Schoppers, 14. Cagri Akyol, 15. Boyd Vosseberg. Met dank aan vervangende keeper Thymen Frerix en trainer Carlo Schotborg.