Silvolde en Terborg nu ook samen vrouwenvoetbal!

27 december 2019 19:30

Al enkele seizoenen werken Sportclub Silvolde en Voetbalvereniging Terborg steeds nauwer samen in het jeugdvoetbal tot grote tevredenheid van beide partijen. Vanaf 2020 slaan beide partijen de handen ineen voor vrouwenvoetbal!

Door de samenwerking in de jeugd zijn er al meisjesteams Terborg/Silvolde in de categorieën MO13 en MO15. Daarnaast heeft Terborg al een vrouwenteam dat 7 x 7 veldvoetbal speelt. Omdat SDOUC is gestopt met vrouwenvoetbal zijn er negen speelsters lid geworden van Spcl. Silvolde. Zo ontstond de unieke situatie dat er nu ook met behulp van de Terborg-speelsters een volwaardig vrouwenelftal Terborg/Silvolde na de winterstop op zondag competitievoetbal gaat spelen. Naast het zondagvoetbal zullen ook dames actief blijven in de 7x7-competitie op vrijdagavond.

De toevoeging van een VR1-team op zondag zorgt voor een completer seniorenaanbod binnen de
verenigingen Terborg en Silvolde en aldus kunnen de meiden uit de jeugdelftallen doorstromen naar de senioren. De doelstelling van de samenwerking is om op termijn een volwaardige en duurzame damesafdeling te ontwikkelen.

Nieuwe leden zijn welkom.

Bron: Oude IJsselstreek Vizier

Lees meer over: