JO8 & JO9 indeling gewijzigd

1 juni 2020 17:30

Hoi ouders, verzorgers en spelers van de JO8 en JO9. Onlangs hebben wij de voorlopige indeling van jullie teams op de site geplaatst. Nadat wij deze indeling geplaatst hebben is er via diverse kanalen feedback gekomen over de indeling zoals gepresenteerd. Sommige feedback was enorm positief maar andere was ook wel met een kritische noot. Al deze feedback hebben wij als positief beschouwt omdat we uiteindelijk met z’n allen maar één doel hebben, namelijk plezier voor iedereen!

Wij zijn er inmiddels na jaren van indelen ook wel achter gekomen dat het een utopie is om voor iedereen optimaal in te delen maar ons streven blijft altijd maximale tevredenheid bewerkstelligen.

Eén van de opmerkingen betrof het aantal spelers per team, door de grote aantallen zou dit betekenen dat kinderen minder speeltijd krijgen per wedstrijd dan gewenst. Mede hierdoor hebben wij in goed overleg met de leiders en trainers besloten om de teams te herverdelen zodat een extra team gerealiseerd kan worden. Doordat er vanuit de trainers en leiders voldoende draagvlak is voor de nieuwe aantallen per team zien wij dit ook als een positieve ontwikkeling welke als resultaat heeft dat de kinderen het komende jaar meer zullen voetballen.

Nadeel hiervan is dat door deze aanpassing een aantal kinderen in andere teams ingedeeld worden dan eerder gepubliceerd. Echter door nu toch deze stap te zetten zal uiteindelijk het spelplezier bij de gehele groep JO8 en JO9 gedurende het seizoen groter zijn.

In de JO9-3 staan op dit moment nog 6 kinderen ingedeeld, maar wij weten dat de komende tijd er zeker nog aanmeldingen zullen komen van spelers welke hier dan prima kunnen instromen. Mocht dit toch niet het geval zijn, dan zullen wij in overleg met de trainers een passende oplossing hiervoor creëren.

Verder hebben wij na de eerste indeling wat gesprekken gevoerd met vrijwilligers die zich willen inzetten voor de JO8 en JO9 en kan ik het volgende mededelen:

• JO8-1; trainer Nicolle Ikink, assistent trainer Wout van Holen, leider Nico Krabbenborg
  • JO9-1; trainer Ben Berendsen, assistenten Robert Helming en Edgar Neijeboer, leider Frank Helming
  • JO9-2; trainer Leonie van Beek, assistent Wendy Wolsink, leider Kylian Hengefeld
  • JO9-3; trainer, assistent trainer en leider; vacature

Link naar herziene indeling JO8 en JO9:   pdfs-512.png

De komende maand hebben wij voor alle spelers trainers gefaciliteerd en zullen jullie via de groepsapp, welke zal worden aangemaakt door de (tijdelijke) trainers, verder geïnformeerd worden.

Mochten er na het lezen van deze brief nog vragen of opmerkingen zijn, schroom dan niet en stuur ons bij voorkeur een mail. Mailadres is: [email protected]

Met vriendelijke groet namens de voetbalzakengroep,

Maikel van Wijk

Lees meer over: