Mededeling i.v.m. corona besmetting

27 augustus 2020 21:30

Geachte leden,

Vanmiddag hebben wij het bericht gekregen dat een speler van Silvolde 1 positief getest is op corona. Een uitermate vervelend bericht en dat roept veel vragen op bij de leden. Dat is ook begrijpelijk. Hoe gaat het nu verder?

Op voorzorg zijn de trainingen voor de donderdagavond bij Silvolde afgelast. Dit op initiatief van het bestuur van s.c. Silvolde. Ook zijn in de snelheid van het besluit alle jeugdtrainingen binnen de samenwerking Silvolde / Terborg afgelast voor donderdagavond in afwachting van de vervolgstappen.

Wij hebben daarna ook contact gehad met de GGD om te bespreken hoe wij het beste kunnen handelen en wat de vervolgstappen zijn.

Ten eerste gaven ze aan dat het niet nodig was om alle trainingen van andere elftallen af te lassen.

Ten tweede gaat de GGD een bron en contactonderzoek instellen rondom de positief geteste speler. Dit gaat morgen gebeuren. Aan de hand van die uitkomst worden mensen gebeld en naar gezondheidstoestand gevraagd.

Het bestuur staat in deze in nauw contact met het GGD.

Het is een vervelende situatie die alle aandacht van beide besturen heeft.

Om elk risico te vermijden heeft het bestuur besloten om de wedstrijden en activiteiten van O19-1, tweede en eerste elftal van sportclub Silvolde tot en met maandag 1 september te schrappen. Vooralsnog kunnen de trainingen en wedstrijden van alle andere elftallen gewoon doorgang vinden.

Contactpersoon vanuit bestuur Silvolde is Geno Mijnen ([email protected]), vanuit VV Terborg is dit Marc Neijland ([email protected]).

Lees meer over: