Spetterende speelronde in Coronacup JO8/O9

14 november 2020 15:45

Al de hele week werd er op de trainingen over gesproken... Zou Ajax gaan winnen van Feyenoord?! Hoe ging PSV het doen tegen AZ?! Zou Job van vader Dennis kunnen winnen of zou Jesse het winnende doelpunt scoren tegen goede vriend Ruben?! Vandaag mochten we dan ‘eindelijk’ weer en het werd opnieuw een fantastische speelronde in de Coronacup JO8/O9!

Het weer was wat minder dan de afgelopen weken. Regen, regen en nog eens regen. Dit deed de eerste kinderen al doen besluiten dat wissel zitten geen straf was. Nog voor de wedstrijd begon, zaten de eerste kids al samen met Nico en Kylian op de tribune, met het plan hier niet meer weg te gaan…

9.15 uur was de start en de teams vlogen uit de startblokken. Ditmaal was het Ajax dat de score opende. Leuk om te vertellen is dat Ajax vandaag al met coach 3 aan de start stond. Vandaag was de beurt aan Rien Kranen, hij mocht zich bewijzen en de eerste overwinning van de Amsterdammers proberen te behalen.

20201114_100357.jpg

De voorsprong voor Ajax was maar van korte duur, want ook vandaag had Dennis zijn Feyenoord goed staan. Met een snelle aanval over de flanken, was het Dylan die de 1-1 snoeihard binnen schoot. De klassieker was vandaag een wedstrijd waarvan de neutrale kijker genoten zou hebben! Twee gelijkwaardige teams, scorend vermogen aan beide kanten, een fantastisch verdedigend duo van Feyenoord en een formidabel keepende Bas bij Ajax. De bal die op en neer vloog en maar liefst 13 doelpunten die er gescoord werden, iets waarvan het echte Ajax en Feyenoord alleen maar van kunnen dromen… Ajax kroonde zich als winnaar van de klassieker, een 7-6 overwinning werd binnen gesleept. Met een hoofdrol voor Job Schwartz met 6 doelpunten tegen het team van zijn vader!

20201114_100412.jpg

AZ had het lastig deze morgen. Het was duidelijk te zien dat Nico zich de hele week voor had bereid op deze clash. Melih en Job Thuis zorgden voor een ijzersterk blok achterin, zij wisten veel doelpogingen onschadelijk te maken en lanceerden vervolgens Noah, die op de counter de nodige doelpunten binnen prikte. AZ liet met vlagen zien waarom zij het team zijn dat nog geen wedstrijd verloren had, want er werd weer geweldig gecombineerd. In de afronding was het nog niet altijd even gelukkig, waardoor ze deze ochtend geregeld tegen een achterstand aankeken.

20201114_100504.jpg

Na een aantal omzettingen van Kylian waarbij Noah afgestopt zou gaan worden door Thijmen, kreeg PSV het moeilijker en moeilijker. AZ kwam langszij en met nog 4 minuten op de klok, leek de wedstrijd in een gelijkspel te eindigen. Maar AZ geeft niet op en zette juist nu nog even een tandje bij. Maar liefst drie doelpunten werden er nog gescoord en dus ging ook vandaag AZ er met de overwinning vandoor. Einduitslag: 9-12.

Pechvogel van de dag vandaag was toch wel Sem, vrijdag de 13de kwam voor hem een dag later. Een bal in z’n buik, tegen het been en later nog tegen het hoofd… of zoals Dennis zegt: ‘je staat gewoon telkens op de goede plek om het schot op te vangen!’

Volgende week maken we ons op voor de returns. Ajax neemt het op tegen PSV en Feyenoord zal het AZ opnieuw lastig proberen te maken! Op naar weer een doelpuntrijk weekend!