Spannend eind van poulefase coronacup JO8/JO9

6 december 2020 21:15

Vandaag stonden AZ - PSV en de klassieker Ajax - Feyenoord!

Dat AZ zich op mocht maken voor de finale was al een tijdje duidelijk. Het team staat met kop en schouders bovenaan en ook vandaag werd al snel duidelijk dat ze van PSV niks te vrezen hadden. Verdedigend duo Job Thuis en Melih stond als ijzersterk blok, maar een slippertje van keeper Lieke zorgde na 5 minuten toch voor de openingsgoal van AZ. Noah, Django en een opperbest spelende Nora zorgden voor oorlog op het middenveld. Maar helaas... tot meer dan 1 goal kwam PSV deze morgen niet. Geluk voor PSV was er wel, want trainer Nico heeft beduidend goede connecties in Spanje en zorgde eind eerste helft voor wat Spaanse versterking. Zo werd het AZ nog even goed lastig gemaakt, want was dat even schrikken dat er opeens 2 pieten staan mee te voetballen!
De tweede helft werd er hard geknokt, maar de strijd was wel gestreden... einduitslag 10-1

20201205_093848.jpg

Dan de andere wedstrijd deze morgen, de klassieker! Oftewel: Ajax-Feyenoord, de wedstrijd waar beslist zou worden wie het volgende week op gaat nemen tegen AZ. Feyenoord moest het zonder Beaudine stellen, die wegens een gymongelukje in de lappenmand zit... Fanatiek als ze is, kwam ze haar teamgenoten nog wel even aanmoedigen op weg naar de finale.

20201205_093549.jpg

Dat er nog wat op het spel stond deze morgen was goed te zien! Strakke, gespannen koppies, een serieuze warming-up en fanatieke leiding. Iedereen wilde deze wedstrijd winnen. De score werd geopend door Feyenoord met een prachtige aanval van achteruit opgebouwd. Lang kon er niet genoten worden van deze voorsprong, want Ajax liet zien dat zij even mooie aanvallen konden opzetten, 1-1! Doelpunten van Bob en Dylan aan de zijde van Feyenoord en doelpunten van Dex, Tara en Job voor Ajax, telkens houden de teams elkaar in evenwicht. Even is er wat minder aandacht als daar plots 2 wel heel bekende pieten opduiken, maar de strijd blijft. Gelukkig was het bijna rust, zodat op dat moment iedereen even kan lachen, scoren of kletsen met de pieten. Want hoe leuk is het dat deze pieten onze papa's, mama's, broers, zussen of zelfs opa's of oma's kennen!
De tweede helft is het Ajax dat onder de zeer fanatieke coaching van coach nummer vier Robert Helming langzaam maar zeker de leiding pakt. Waar Bas weer de nodige reddingen maakt, stond Sem weer geweldig te verdedigen en kon Osman zo hier en daar de middenvelders bedienen om zo tot meer goals te komen. Na een zeer spannende en gelijkopgaande strijd, wist Ajax net wat meer doelpunten te scoren (8-6 winst) en zijn zij de uitdager van AZ komend weekend. Feyenoord zal voor plek 3 strijden tegen PSV.

20201205_093737.jpg

Jongens en meiden we hebben weer genoten van het voetbal vanmorgen, nog een weekje knallen en dan lekker genieten van een welverdiende winterstop!

20201205_092931.jpg