De calimero’s van Terborg/Silvolde JO-11-1 gaan strijdend ten onder tegen Doesburg JO11-1

12 juni 2021 15:00

Vandaag stond de tweede wedstrijd van de regiocup op het programma. We waren thuis op sportpark de Paasberg de gastheer van Doesburg SC. Net als vorige week speelden we vandaag ook tegen jongens die na de zomerstop in de O12 gaan spelen. Dus onze mannen zijn 2 a 3 jaar jonger.

In tegenstelling tot vorige week lieten we ons ditmaal niet van de wijs brengen door de grote tegenstanders. We beginnen sterk aan de wedstrijd, hebben de mouwen opgestroopt en de messen geslepen. Het spel golft wat op en neer en er worden her en der wat speldenprikjes uitgedeeld. Het is de Terborg/Silvolde combinatie die als eerste gevaar weet te stichten. Aanval wordt afgeslagen, maar we houden er een corner aan over. De corner van Quint wordt door Onne opgevangen en geeft de bal voor op Stan, die kan er net niet bij. Nu is het Doesburg die schiet en de bal ketst via binnenkant paal weer terug het veld in, daar kwamen we goed weg. Daarna zijn wij weer aan de beurt, Sven geeft een mooie dieptepass op Onne, helaas gaat zijn poging net over. Het is nu niet meer de vraag of er een goal gaat vallen, maar aan welke kant. Het is Doesburg die met een onhoudbaar afstandsschot de score weet te openen 0-1 .

We zetten er weer een goede aanval tegenover Sven weet te bal al koppend te verlengen en het schot van Noah wordt door de Doesburgse goalie tot corner gepromoveerd.
We hebben inmiddels een kwartier gespeeld, dan blaast Wout, de scheidsrechter van dienst voor de eerste rustpauze.

We voetballen heel goed, de inzet is er en er wordt leuk gecombineerd. Het is een zeer aantrekkelijke wedstrijd om naar te kijken. Het enige puntje van opbouwende kritiek is de balans tussen voor en achter kan stukken beter. De voorwaartse jongens laten de middenvelders en achterhoede spelers alles te veel alleen oplossen en als we zelf in de aanval zijn dan wordt er van achteruit te weinig aangesloten. Zo hebben we een groot gapend gat en spelen we eigenlijk zonder (gebruik te maken van het) middenveld. Hier gaan we het tweede kwart aan werken. We gaan verder waar we gebleven waren, namelijk de corner nemen. Stan pikt de afvallende bal op en met een weergaloze individuele actie speelt hij zichzelf knap vrij en weer met z’n gouden linkervoet de bal strak in de rechter onderhoek te schieten 1-1. Vooral technisch was dit een zeer knappe goal! Stan heeft de smaak te pakken en neemt de Doesburgse goal nogmaals onder schot, ditmaal gaat z’n poging net naast. Ondanks het grote leeftijdsverschil doen we fysiek niets onder, voetballend zijn we zelfs de bovenliggende partij! Desondanks wordt een afvallende bal niet goed door ons verwerkt en vliegt de 1-2 in het netje. Door niet doortastend optreden valt volledig tegen de verhouding in ook de 1-3. Dat is heel jammer, onze mannen verdienen veel meer in deze fase. Een dieptepass van Stan wordt door Onne op waarde geschat en de aansluitingstreffer is een feit 2-3! Het is bijna rust, Doesburg schiet nog maar eens op de deklat en Stan schiet nog een keer net over, het is bloedstollend spannend!
Het eerste halfuur zit erop en de scheids blaast op z’n fluit voor de rust.

We beginnen aan de tweede helft, Onne en Quint doen een poging om de gelijkmaker te scoren. Het geluk onzerzijds ontbreekt. Even later hebben we wel geluk, wederom komt een Doesburgse poging op deklat terecht. Kort daarop valt via een lucky goal toch de 2-4 en valt zelfs de 2-5. We kijken tegen een achterstand aan, daar waar we minimaal op gelijke hoogte hadden moeten staan in deze fase. Het derde kwart zit erop. De rustpauze komt als geroepen, vele van ons hebben de pijp al aardig leeg.

We beginnen aan het laatste kwart en al snel vallen de 2-6, 2-7 en de 2-8. Mentaal en fysiek begint het grote leeftijdsverschil ons nu toch parten te spelen. Toch weer Noah nog een keer gevaar te stichten, zijn inzet beland op de paal en komt bij Stan terecht. Stan schiet net naast. Doesburg scoort helaas ook nog de 2-9 middels aan prachtig afstandsschot. Het slotakkoord is voor ons, het is Sven die de eindstand op 3-9 weet te bepalen.

Zoals Calimero altijd zei: "Zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee".

Trainer Ben en z’n adjudanten zijn bijzonder trots op onze mannen, ze hebben gestreden voor wat ze waard waren en hadden zeker meer verdiend. Rik, Timo en Job T. gingen voorop in de strijd en hebben veel arbeid verricht achterin, op het middenveld wisten Stan, Sven, Thijmen en Job S de vrije man vaak te vinden. Voorin kwam het gevaar van Quint met z’n corners, Noah met z’n acties en Onne met z’n snelheid. Onze keeper Bas stond ook vandaag weer z’n mannetje. We kunnen terugkijken op een goede wedstrijd van onze kant, vooral de eerste helft waren we superieur. Dit beloofd veel goeds voor het nieuwe seizoen! Dan rest ons nog de prima leidende scheidsrechter Wout te bedanken voor zijn diensten en u allen een heel fijn weekend te wensen!

Teamfoto_JO11-1_2021-2022.jpg