TIKI-TAKA JO13-1

20 juni 2021 9:45

Vandaag speelde de JO13-1 een wedstrijd tegen vv Montferland JO13-1. Zoals in de vorige verslagen al benoemd, speelt ons team met de nieuwe lichting. Dit was de afgelopen weken goed te merken, vandaag was dat totaal anders!

De laatste wedstrijd van de Regiocup stond vandaag om het programma. Aangezien we volgende week de jaarlijkse Pupillendagen hebben, kunnen we dan niet spelen.

Een mooie gelegenheid om de zeperd van vorige week recht te zetten.

Steyn, Finn en Bauke hadden een zware week, ze gingen op schoolkamp. Een kamp betekend vaak: niet veel slapen en veel plezier. Toch stonden ze er vandaag en ze speelden ook nog eens een erg goede wedstrijd.

Montferland speelde nog wel met het ‘’oude’’ team, en dat was een zien. Vergeleken met onze spelers, liepen er bij de tegenstander een aantal hele grote spelers. Vergeleken met bijvoorbeeld Joes was de midmid van Montferland een reus. Voetballend had Joes deze speler in zijn zak. Vanaf de eerste minuut domineerde Joes op het middenveld, vele prachtige passes, goede kapbewegingen en perfecte steekballen waren te zien op sportpark de Paasberg. Het was een echte tiki-taka JO13-1 ochtend want ook Jasper, Ryan en Lovis gingen mee in het goede, korte positiespel.

Het was warm, gelukkig niet zo warm als de gehele week. Vanaf minuut 1 waren wij voetballend de betere ploeg. We bouwden op van achteruit en hadden een paar prachtige aanvallen. Echter was het vv Montferland dat dik op voorsprong kwam door een kanon op het middenveld. Deze speler schoot van ruim 25 meter de bal vol in de hoek, niets aan te doen.

Positief zijn, dat is wat onze aanvoerder Julian voor de wedstrijd vertelde in de kleedkamer, dat gebeurde. Iedereen bleef doorgaan, we speelden samen erg aanvallend. Mick en Siem speelden ook een erg goede wedstrijd en bleven maar hard werken.

Na een geweldige actie van onze rechtsbuiten Fenn scoorden wij de 1-3, een mooie motivatie dus om nog steeds aanvallend te blijven spelen. We bleven aandringen maar maakten onze goede kansen helaas niet af.

In de laatste minuten ging zelfs onze captain en centrale verdediger Julian mee naar voren. Dit pakte goed uit, hij scoorde 2 minuten voor rust zelfs nog de 2-3.

Een ontzettend goede wedstrijd tegen een ouder team, de Regiocup wedstrijden zitten erop en ze waren positief. We hebben veel kunnen zien, zowel verbeterpunten als ontzettend veel positieve dingen. We gaan er met z’n allen een fantastisch seizoen van maken.

Op naar eind augustus, op naar het ‘’nieuwe’’ seizoen. Tot dan!