Spelregels voor sporten tijdens Corona per 13 november

17 november 2021 21:30

Met ingang van 13 november zijn toeschouwers bij sportwedstrijden niet meer toegestaan. Ook gelden er extra regels waar begeleiders zich aan moeten houden.

Wat zijn de regels als ik mijn kind naar een training of wedstrijd rijd?

In z’n algemeenheid roepen wij op om het aantal rijouders tot een minimum te beperken. Rijouders die jonge sporters vervoeren naar een wedstrijd van een uitspelend team of omdat de betrokken sportaccommodatie ver weg is gelegen van hun woonplaats zijn in dat geval functioneel aanwezig; zij hoeven in dat geval geen CTB te tonen en mogen langs de lijn of op de tribune plaatsnemen en/of (na vertoon van CTB) ook in de sportkantine

Geldt een ouder/begeleider van een sporter met een beperking die hulp nodig heeft om te kunnen sporten ook als begeleider/vrijwilliger en is die dus niet CTB-plichtig?

Klopt, zij hoeven geen coronatoegangsbewijs (CTB) te tonen.

Mogen ouders die op de buitensport accommodatie met hun kind met een beperking een kleedkamer in voor omkleden, dialyse etc. ook al hebben ze geen CTB?

Ja, dat is toegestaan.

Is het verplicht om een mondkapje te dragen wanneer je vanwege sportactiviteiten met meerdere huishoudens in dezelfde auto zit?

De rijksoverheid heeft geen beperkingen meer opgelegd over het samen reizen in een auto naar uitwedstrijden en/of trainingen. Neem ook hier het gezonde verstand in acht en maak zelf de afweging wat wenselijk is.

spelregelsvoorsportentijdenscorona13november.jpg

Lees meer over: