Ook de vierde wedstrijd in de hoofklasse winst!

20 maart 2023 18:15

Na drie overwinningen op rij in de Hoofklasse, stond vandaag de lastige uitwedstrijd tegen Longa’30 JO13-1 op het programma voor de JO13-1 van Terborg en Silvolde. Al om 08.45 uur vertrokken we met 15 fitte spelers, een aantal rijouders en de gehele staf richting
Lichtenvoorde.

Om 10.00 uur toen ook onze andere supporters waren gearriveerd mochten we aftrappen op het 1 e veld (kunstgras).

Vanaf de eerste minuut was het vandaag duidelijk dat we het niet makkelijk zouden krijgen. Het druk zetten ging lastig en we waren een aantal keer te laat met het onderscheppen van de bal. Dit resulteerde niet in hele grote kansen voor onze tegenstander.

Wel konden wij een aantal keer gevaarlijk worden door Jonie die goed door kwam en met een prachtige voorzet kwam, helaas geen doelpunten.
Het spel ging op en neer maar beide team creëerden in de eerste 15 minuten veel te weinig kansen. In het vervolg van de eerste helft waren de grote kansen voor ons. Waar Fenn een aantal goede acties had aan de zijkant, was het toch Jonie die met een mooie harde voorzet kon scoren. Met een 0-1 stand gingen we de rust in.

We bedachten in de rust samen een oplossing voor de tweede helft want het was duidelijk zichtbaar dat het niet goed stond. Als we onze taken goed zouden uitvoeren en er een dosis strijd en passie bij in zouden gooien, waren wij ervan overtuigd dat het goed zou komen.

En dat was in de tweede helft zeker het geval. Kay viel na een korte wisselbeurt weer in en deed dit zeer fortuinlijk, hij won zijn duels en had een geweldige verdedigende actie (met links :D).

Ook het middenveld, afwisselend bestaande uit Jasper, Lovis, Kays en Joes bleef strijden tot de laatste minuut. Waarbij Lovis zorgde met haar invalbeurt voor de balans op het
middenveld.

Een 0-1 voorsprong was te weinig en dat vond Tahsin ook. Na een tijdje bedacht hij zich geen seconde, van 30 meter schoot hij de bal, uit de draai over de keeper, JUICHEN, CONFETTI 0-2.

In het restant van de wedstrijd kwam Longa een aantal keer tot mogelijkheden, waarvan 1 een grote kans was. Deze was ook raak. Hiermee stond de uitstand op het scorebord. 1-2.

Opnieuw winst in de Hoofklasse, een knappe prestatie. Met de enige woorden in de
nabespreking: Ook slechte wedstrijden moet je winnen!

Volgende week spelen wij in Silvolde tegen ZZC’20 JO13-1. We trappen af om 11.15 uur. Tot dan!