Convenant voortgang samenwerking Spcl. Silvolde en v.v. Terborg getekend.

29 november 2020 16:45

Onlangs hebben de besturen, het aangepaste, convenant betreffende de samenwerking tussen beide verenigingen ondertekend.
Het ondertekende convenant is een aangepaste versie van het convenant dat vorig jaar opgesteld was.

De doelstelling voor de samenwerking van de jeugd van beide verenigingen is:

• vergroten van continuïteit van beide verenigingen,
  • een volwassen gezamenlijke jeugdafdeling, waarbij spelers kunnen spelen op eigen niveau en mogelijkheden,
  • behouden en uitbouwen van ledenaantallen, spelvreugde staat voorop,
  • benutten van elkaars kwaliteiten op organisatie-, bestuurlijk- en voetbaltechnisch gebied.

Punten die verder worden beschreven in het convenant zijn: omvang en organisatie, uitgangspunten financieel, uitgangspunten voetbal en uitgangspunten over de manier waarop gecommuniceerd gaat worden. Tevens is een beleidskader opgesteld voor de jeugdsamenwerking.

De jeugdsamenwerking wordt geleid door manager organisatie Mehmet Onal en manager voetbalzaken Theo Jansen. Periodiek is er een overleg samenwerking waar naast procesbegeleider Ton Sanders ook beide voorzitters van de verenigingen aansluiten.

In het convenant is ook een zgn. "tijdslijn fusie besprekingen" opgenomen. Deze tijdslijn heeft tot doel om het kritieke pad, tot een definitieve fusie, inzichtelijk te maken. Beide besturen zullen haar leden hier actief in gaan betrekken. Leden van beide verenigingen zullen ook achter de voornoemde stappen moeten kunnen staan. Hiervoor worden nog extra ledenvergaderingen georganiseerd, waarover later meer.

Namens beide besturen, de voorzitters Marc Neijland en Geno Mijnen

conventant_getekend.jpg