Hoppa, de eerste 3 punten voor de JO15-3

8 februari 2020 12:30

W. (Wouter) Bosveld

Hoppa, de eerste 3 punten voor de JO15-3

Was het vandaag stilte voor de aangekondigde storm van zondag? Nou echt niet; de jongens van JO15-3 raasden als een wervelwind over het veld op Sportpark De Paasberg in Terborg. Felle en faire duels om de bal te veroveren strijdend voor elke meter en een hele goede scheids, die de jongens van beide partijen gewoon lekker liet voetballen en amper floot. Daardoor werd het een mooie wedstrijd.

De eerste seizoenshelft stonden de jongens onder leiding van Amar Duratovic. Hij stond iedere week op zaterdag, dinsdag en donderdag klaar om de jongens wat bij te leren. Helaas is hij afgehaakt. Maar willen we hem via deze weg nogmaals danken voor zijn inzet. Van zijn inzet hadden de jongens geleerd en mede ook door Chris die nu de jongens traint stond er vandaag een gretige groep aan de start van de wedstrijd. Ze mochten eindelijk na de winterstop weer een wedstrijd voetballen. Gelukkig had Roel ook de wedstrijd op de Munsterman op tijd afgefloten, zodat hij de felbegeerde vlag van grensrechter op zich nam bij dit enthousiaste team.

Bij de warming up waren de jongens al gretig. Ze zorgden zelf dat hun spieren los zaten en de krachten getest werden om de kanonskogels af te vuren. Maar keeper Rik liet toen al zien zijn mannetje te staan en in de toekomst uit te kunnen groeien tot een keeper die het eerste elftal van Terborg/Silvolde kan gaan halen.

Dan de wedstrijd; het zonnetje was lekker doorgebroken en in de eerste minuut was het gelijk Rick die goed doorzette en Jochen de kans gaf om te scoren. Helaas ging deze nog net voorlangs. Na 10 minuten, waarin de verdediging van ons bestaande uit een vandaag uitblinkende Rik, Michel, Wesley, Broes en Luuk streden voor iedere meter en de tegenstander geen kans gaven, was het voorstopper Broes die mee naar voren ging bij een cornerbal. Eigenlijk vanwege zijn lengte. Maar hij scoorde niet met het hoofd, maar gewoon met de voet na de afgeslagen cornerbal. Hoppa, voorsprong in de pocket.

Vervolgens was Terborg/Silvolde heer en meester in de wedstrijd. De middenvelders Rick, Jesse, Stefan en Silas bleken echte balafpakkers en toonden zich geweldige combinatievoetballers. Dribbelend langs de zijlijn gaven ze de voorzetten, maar ook van afstand testte Jesse met name de keeper van AZSV. Het was wachten op de 2-0. Die kwam er na een kwartier spelen. Het was de bekeken bal van Luuk waarmee hij Jochen vrij voor de keeper zette: 2-0. Een doelpunt met voorspellende gave. Jochen had het gisteren al voorspeld toen hij uit school kwam en langs het veld fietste.

Na een minuutje was het toch AZSV die de voorsprong verkleinde tot 1 doelpunt. Een mooie solo die koelbloedig werd afgerond. Dit was ook de fase dat AZSV sterker werd. Lag het aan de coach, die Silas er eventjes uit haalde na de 2-0? In de 22ste minuut was het weer een speler van AZSV die alleen op Rik af ging. En weer was het Rik die subliem zijn goal verkleinde en met de voet de bal weg ranselde en zo redding bracht. Na 27 minuten was het verzet gebroken en mocht AZSV de 2-2 maken.

Assistent coach en aandachtig supporter Melih, die vandaag helaas geblesseerd was en niet mocht voetballen, moedigde de jongens eens extra aan. Silas ging weer voetballen en prompt was daar Jesse die met een fabelachtige knal van een metertje of 25 de bal boven in de linkerkruising schoot. Hoppa we waren weer wakker en stormden over het veld. De jongens waren nog lang niet aan uitrusten toe. De 4-2 diende zich dan ook al snel aan. Het was Rick die aan de linkerkant opstoomde en Job de bal gaf, Job slalomde verder en schoot via de binnenkant van de paal de 4-2 binnen.

En dan is het rust. Een rust waarin je de jongens mag zeggen dat het heerlijk is om ff een keer interim coach te mogen zijn. Ga zo door.

En dat deden de jongens in de tweede helft. Met voorin Mex, Jochen, Job en Wout werd de keeper meermaals getest, maar ook onze Rik werd meermaals getest. Zo golfde het spel op en naar en was het uiteindelijk Stefan die na een corner van dichtbij vlak voor de tijd de 5-2 binnen tikte. Het slotakkoord was voor Rick, die onderuit werd gehaald toen hij alleen op de goal af wilde gaan. Boos eiste hij de vrije trap op en schoot deze bekeken onhoudbaar voor de keeper.... op de lat. Daarmee bleef het 5-2.

Vandaag zagen de aanwezige ouders en bezoekers een hele mooie wedstrijd, van een hecht team die met elkaar knokten voor de overwinning. Daarbij ook een goede en sportieve tegenstander in de vorm van AZSV jo15-4 en een uitstekende scheidsrechter. Kortom reclame voor het voetbal. Zo kan het ook.

Op naar Concordia Wehl volgende week!