Veerkracht tonen

12 september 2020 14:30

S.J. (Stan) Peters

Onbekend

Na weer wat Corona gezeik en weer twee weken van niet fatsoenlijk kunnen trainen mochten we vandaag wel een wedstrijd spelen. De tweede bekerwedstrijd stond op het programma.

Na de prima overwinning in de eerste wedstrijd tegen ZZC’20 stond nu Varsseveld op het veld alt tegenstander. Een aantal weken terug speelden we ook al tegen deze tegenstander, de uitslag was toen duidelijk in het voordeel van de blauwwitte ploeg, 0-3.

Zoals gezegd waren de afgelopen weken weer niet ideaal. We mochten een week niet trainen, hoorden pas op het laatste moment dat we maandag het veld op mochten en kampten met spelers die niet mee mochten doen. Toch zijn we blij dat we vandaag weer op het veld mochten staan.

Gelukkig waren Daan Schot en Viggo bereid om de oversteek van de JO15-1 te maken, ze hebben het geweldig gedaan.

De eerste minuten waren slap, niet alle afspraken werden nagekomen en we liepen achter de feiten aan. Varsseveld liet echt zien dat het graag wilde winnen en ging dan ook vol overgave alle duels aan.

Na 20 minuten hadden we de eerste pech, Jort viel geblesseerd uit en Viggo nam zijn plaats over. Echter speelde Viggo zoals gezegd fantastisch waardoor het gemis van Jort goed opgevangen werd.

Varsseveld speelde de eerste helft sterker, kwam tot een aantal kansen en wist 2 keer te scoren, een terechte ruststand.

In de tweede helft waren de rollen meer omgedraaid, ook JO15 speler Daan Schot kwam in de ploeg en draaide prima mee.

Spits Thijs was overigens ook in het veld gekomen en liet zijn grote waarde snel zien, hij scoorde de aansluitingstreffer en liet zien belangrijk te zijn als aanspreekpunt.

Ook Koray speelde vandaag een belangrijke rol, hij liet zien sterk te zijn in de duels en gaf een aantal goede steekballen.

Met meer vertrouwen en met meer overtuiging zochten we de aanval. Veel overtredingen waren nodig om de spelers van Terborg/Silvolde te stoppen. Zo werd aanvoerde Daan hard geraakt en was er nog een twijfelachtige situatie in het strafschopgebied. De matig fluitende scheidsrechter besloot niet in te grijpen bij alle harde duels van beide kanten, er vielen geen kaarten en het was wachten op de volgende harde overtredingen.

Na een aantal goede mogelijkheden was het Jules die de 2-2 kon scoren, goed gedaan. Er was goede hoop op een 3-2 overwinning.

Meerdere gevaarlijke vrije trappen werden prima getrapt door Daan. In de laatste minuut stond Daan achter de bal, hij zette de bal geweldig voor, Jules schoot de bal in het netje, doelpunt!!

Echter... de grensrechter van Varsseveld besloot de vlag op te steken, buitenspel.

Een goede tweede helft met een gelijkspel tot gevolg.

Woensdag spelen we tegen Ulftse Boys/GWVV/SDOUC/NVC. We trappen om 20.00 uur af ik Ulft, tot dan!