Als het begint, moeten we er staan.

ST: Terborg/Silvolde JO17-1

ZZC'20 JO17-1

Groep 2 37

29 augustus 2020 13:00

Onbekend

Als het begint, dan moeten we er staan. Een zin die de afgelopen weken veel gezegd is binnen de staf van de JO17-1 van vv Terborg & Spcl Silvolde.

Maandenlang was er geen voetbal. Corona gooide roet in het eten, gelukkig konden we de laatste weken weer eens wat wedstrijden spelen. De groep is net een weekje compleet en toch kozen we ervoor om al veel te oefenen. Op donderdag 20 augustus oefenden we tegen de JO19-2 van onze club. Een nuttige oefenwedstrijd die eindigde in een duidelijke overwinning. Een aantal dagen laten stond de volgende oefenwedstrijd tegen Concordia Wehl JO17-1 op het programma. Een zeer leerzame wedstrijd, 3-2 verlies maar genoeg we zagen genoeg waar we mee aan de slag konden.

Woensdag mochten we weer, dit keer tegen Varsseveld dat een klasse lager speelt dit seizoen (niemand weet waarom). Deze wedstrijd konden we met recht een totale offday noemen. Maar…. als het begint dan moeten we er staan. Hoofd omhoog, niet te lang bij stil staan en door!!

Vandaag stond de eerste echte bekerwedstrijd tegen ZZC’20 op het programma. De combinatieploeg uit Zelhem mocht worden gezien als een lastige tegenstander, dat bleek ook wel.

Er werd vandaag gekozen voor een iets andere tactiek, na een paar minuten van gewenning kon je zien dat het ging lopen. De tegenstander had ontzettend veel moeite en wist zich vaak geen raad. Het vervolg was vaak een lange bal richting onze centrale verdediging. Gelukkig hadden we vandaag een geweldig sterk spelende Luuk Dimmendaal die bijna ieder duel won, had Luuk het te moeilijk dan was daar altijd Cas die hem hielp.

Toch was het ZZC’20 die vroeg in de wedstrijd op 0-1 voor kon komen. Niets aan de hand, we waren de betere partij en kregen zelf kansen, echter was vaak de eindpass niet goed genoeg.

We bleven ons spel spelen en bleven geduldig.

Er mag absoluut niet vergeten worden dat onze keeper Thymen vandaag the man of the match genoemd mag worden, met een aantal katachtige reddingen hield hij ons nog voor rust op de been.

Het geduld werd beloond. Na een goede voorzet scoorde Jelle, echter werd er door de scheidsrechter een overtreding van ZZC gezien, het doelpunt werd dus geannuleerd. We mochten wel een penalty nemen. Onze penaltynemer Daan twijfelde niet en schoot de bal prima binnen, 1-1.

Met een goed gevoel bleven we gaan, een aantal spelers werden gewisseld en die positiewisselingen pakten goed uit. Jules was een plaag voor de verdediging van ZZC en kreeg, na goed druk zetten en geweldige kans, ook hij schoot de bal prima binnen, 2-1.

Ook na de 2-1 bleven we doorzetten, dit resulteerde in een paar goede aanvallen die vaak net niet tot een doelpunt werden gepromoveerd. Toch was het Jullian die de bal nog een keer goed raakte. Met de snelheid van een raket nam hij de bal op de slof, zo tegen de touwen BAM!

Een mooie 3-1 overwinning in de beker, nooit opgegeven want vergeet niet: Na regen komt zonneschijn.

Volgende week spelen we uit Tegen Ulftse Boys/SDOUC/NVC/GWVV JO17-1. We trappen af om 13:00 uur in Ulft, tot dan!