De JO9-1 revancheert zich

ST: UB/GWVV/NVC/SDOUC/Etten JO9-1JM

19 september 2020 8:45

Onbekend

Na de iets wat wrange nasmaak van de verloren pot van vorige week, kregen we vandaag de kans ons weer te revancheren.

Vandaag stonden op sportpark de Paasberg in Terborg de twee regionale jeugd- samenwerkingsverbanden ST Terborg/Silvolde - ST Ulftse Boys/GWVV/NVC/SDOUC tegen over elkaar. Gisteren avond heeft een gedeelte van onze selectie op het jeugdcomplex van de Graafschap alvast een voorproefje gehad van de tegenstander van vandaag tijdens een regionaal 4-4 toernooi. Dit onderlinge slechts 10 minuten durende duel hadden we in ons voordeel beslecht, echter ging dat niet vanzelf. De mouwen opstropen was het devies voor vandaag.

Ondanks dat de mannen gisteren best laat op bed lagen, begonnen we voortvarend. Al snel is het Noah die de 1-0 maakt. Kort daarop scoort Rik via een carambole met tegenstander de 2-0, we zitten op rozen (denken we). Al snel zorgt deze comfortabele voorsprong voor een te makkelijke houding in het veld. Onze tegenstander uit Ulft eo maakt uit het niets de 2-1, al snel volgt ook de 2-2. Dit zou een wake-up-call moeten zijn, echter niets is minder waar. In plaats van zelf weer gas te geven, laten we het allemaal een beetje gebeuren met de 2-3 als gevolg.

Eindelijk doet de Terborgse/Silvoldse combinatie wat terug uit hoofde van Dylan, een lange karakteristieke rush wordt helaas niet beloond met een goal. Aan de andere kant valt de goal wel, we staan inmiddels met 2 goals verschil achter 2-4. Dit hadden we blijkbaar nodig, die was het kantelmoment in de wedstrijd. Rik wint een persoonlijk duel een stuurt Dylan naar voren met een vlijmscherpe dieptepass. Dylan weet dit perfect in te schatten en zorgt voor de aansluitingstreffer 3-4.

Middels een mooie actie van Quint komt de bal bij Noah en middels een droge schuiver is het 4-4. Hè hè, we zijn er weer, de onnodig geleden schade is weer gerepareerd! We hebben de smaak weer te pakken, Dex haalt maar eens een keer verwoestend uit, de bal komt op de paal en Noah is er als de kippen bij en schiet de bal onberispelijk in rechter kruising, boem wat een goal 5-4!

Een snelle en vooral slim genomen intrap van Rik beland wederom via de tegenstander in de goal 6-4. Noah doet nogmaals van zich spreken en maakt nog net voor de rust de 7-4. Na de rust gaat Noah gewoon weer door waar hij gebleven was namelijk met scoren, u raadt het al 8-4 Noah. Kort daarop onderscheide keeper Bas zich weer met een weergaloze redding, toch weten de jongens uit Ulft de afvallende bal te promoveren tot een goal 8-5. Na de afrap is het Thijmen die met een sterke solo zich een weg naar voren baant, hij ziet z'n inzet net naast gaan. Even later probeert Quint het nog maar eens met een goed schot, ook deze gaat tegen de paal.

We hebben de tegenstander in de zak en moeten het nu slim uitspelen. Wederom neemt Rik een goede intrap, de bal belandt bij Thijmen. Helaas wordt z'n inzet weer niet beloond. Achterin werden er met name door Timo diverse fysieke duels uitgevochten met de grote spits uit Ulft. Het gros van de duels mocht Timo zich tot de grote winnaar kronen. Eenmaal werd Timo teruggefloten omdat die onreglementair de tegenstander (vakkundig dat wel) tegen de grond aan werkte. Uit de vrije trap die hierdoor onstond scoorde Ulft voor de laatse maal vandaag 8-5.

Een slimme uitgooi van keeper Bas werd door het middenveld doorgespeeld naar de opstomende Noah. Een sterke rush aan de rechterkant van het veld word door Noah zelf afgemaakt met een schot in de verre hoek 9-5! Rik haal de pantoffel nog een keer aan en ziet z'n knalharde schot op de linkerkruising uit een spatten, dit schot had een beter lot verdiend. Bij de (tegen)counter die hier op volgde, liet Bas middels de zoveelste prachtige redding van vandaag, nog maar eens zien waarom hij onze keeper is.

Het was wederom een leuke en leerzame pot vandaag en metbmaar liefst 14 goals werd het publiek getrakteerd op een waar spektakelstuk. We gaan ons van de week weer voorbereiden op de uitwedstrijd in Doetinchem waar we het om 09:45u opnemen tegen de JO9-3 van DZC '68.

De mannen van de JO9-1 danken u voor de aandacht en wensen u een fijn weekend. Geniet van het heerlijke weer en tot volgende week!