Terborg/Silvolde JO17-1 wint vandaag voor 1 man

ST: Terborg/Silvolde JO17-1

19 september 2020 13:30

Onbekend

Een rare week, helaas verloor Voetbalvereniging Terborg deze week een ware clubman. Menze van Den Broek overleed afgelopen donderdag op 80-jarige leeftijd. Menze was een aantal jaar terug nog trainer van een grote groep Terborgse jongens uit onze JO17-1. Ook was Menze belangrijk voor mij, de vele momenten dat hij bij mijn trainingen kwam kijken en mij tips gaf (altijd op een positieve manier) zijn zo ontzettend belangrijk geweest.

MENZE, BEDANKT VOOR ALLES WAT JIJ VOOR ONZE CLUB HEBT GEDAAN!

Vandaag speelden wij, de JO17-1 van Terborg/Silvolde een uitwedstrijd tegen SC Rheden. Nadat de geplande bekerwedstrijd van afgelopen woensdag verplaatst werd i.v.m. wat blessures en andere klachten konden we, door de hulp van de JO15-1 vandaag wel aantreden. Zo help je elkaar als club, bedankt.

Jort was vandaag nog even thuis en Luuk van Eupen kampt na de harde wedstrijd van vorige week tegen Varsseveld met een enkelblessure. Viggo & Daan Schot sloten aan en zo vertrokken we richting Rheden.

Eenmaal aangekomen werden we gestuurd naar veld 6. Een veld, ergens achterin waar precies 1 dug-out stond (de ander was schijnbaar op een wonderbaarlijke verdwenen) was niet best. Omgekleed en wel kwam er een man met een baard, ietwat warrige haren en een KNVB-shirtje aan hijgend naar ons toe. Het bleek de scheidsrechter. Foute veld, jullie moeten naar het kunstgrasveld hiernaast. Dit toverde bij de ene speler een glimlach op het gezicht en bij de andere gefronste wenkbrauwen.

Na de bespreking (op veld 6) vertrokken we vol goede moed naar het kunstgrasveld waar het letterlijk zwart zag van de rubberen korrels. Een oud en versleten veld, 25 graden en een verder uitgestorven club. Je zou bijna denken dat we een aflevering aan het opnemen waren van de nieuwe serie ‘’All stars en zonen’’ (zondag om 21.55 uur op NPO 3).

Na de warming up en een minuut stilte begonnen we aan de wedstrijd. Het veld was stroef en het zat allemaal niet zo mee. Een matige eerste helft met een 0-0 ruststand.

Na rust was het spel beter. Wij waren absoluut de betere ploeg en creëerden veel kansen. Met een schot op de lat van Jelle en nog een aantal mogelijkheden waren we keer op keer dicht bij de 0-1. Gelukkig viel die ook. Na een geweldige trap van Romijn kon Cas de bal binnen koppen.

Ook de 2-0 viel nog, Daan Tonissen ging achter de bal staan voor een vrije trap. Waar de staf al baalde van het slechte schot besloot Daan het uit de rebound nog eens te proberen. Hij raakte de bal vol, die besloot onderkant lat binnen de gaan, 0-2. De overwinning is vandaag maar voor 1 persoon. De clubman, de held, het grote voorbeeld, de man die ieder jeugdlid verder heeft gebracht. MENZE VAN DEN BROEK!

De eerste 3 punten in de competitie zijn binnen. Hopelijk zit Corona ons de komende weken niet weer constant in de weg. Als dat wel het geval is moeten we als club elkaar helpen, ook wij moeten af en toe offers brengen en zoals je zondag kan horen in het liedje van All Stars, SAMEN IS NIET ALLEEN.

Maandag spelen we een wedstrijd tegen Ulftse Boys/SDOUC/NVC/GWVV JO17-1. We spelen uit op het complex van Ulftse Boys en trappen af om 20.00 uur. Tot dan!