Terborg/Silvolde JO9-2G strijdvaardig ten onder…

ST: Terborg/Silvolde JO9-2G

VVG '25 JO9-1

26 september 2020 8:45

Onbekend

Vandaag trad onze JO9-2G aan tegen de JO9-1 van VVG’25… ja, u leest het goed de JO9-1.. een club waarbij deze lichting voorheen veelal in de eerste of tweede klasse speelde, zoekt het nu dus iets lager op. Bekend bij de leiding was dus wel: het wordt geen makkelijk potje vandaag.

Met de afwezigheid van Melih, was het Gijs Schwartz (JO7-1) die ons team vandaag compleet maakte tot 6 spelers, en zich kranig geweerd heeft tegen al die grote jongens!

De wedstrijd begon wat onrustig. Het spel vloog op en neer, maar echt tot kansen kwamen beide teams niet. Het was VVG’25 dat uiteindelijk het eerste doelpunt wist te maken. Na een aantal prachtige reddingen, moest Beaudine nu dan toch echt de bal uit het net vissen. Het spel bleef de gehele helft op en neer vliegen. Vanuit Terborg/Silvoldse kant met mooie individuele acties van Yasser en Amaniel, prachtig samenspel tussen Gijs, Neva en Tess en er werd goed verdedigt.

Mooiste actie van de wedstrijd was vandaag de draaibeweging van Tess. Op het middenveld werd weggedraaid bij haar opponent, de bal wordt richting Amaniel gepasst, ook hij passeert zijn tegenstander en ramt de bal met een krachtig schot in de bovenhoek! Een aanval zoals uit het boekje en waar de trainers trots op zullen wezen.

In de tweede helft leken de krachten bij Terborg/Silvolde langzaamaan op te raken. VVG’25 drukte ons steeds verder naar achteren en we kwamen minder tot scoren. Wil niet zeggen dat we niet keihard ons best bleven doen en bleven vechten voor iedere meter. Het verdedigende blok Neva en Beaudine maakte het de Gaanderense spelers behoorlijk lastig, zelfs zo lastig dat Neva de nodige tikken kreeg te verduren. Zo nu en dan kwam de bal nog bij een van onze voorhoede spelers, maar de krachten leken weggevaagd. Een 9-4 verlies was vandaag het hoogst haalbare… een prima resultaat tegen een goed voetballende tegenstander die de meeste wedstrijden al met dubbele cijfers afgesloten heeft.

Complimenten voor het team! Voor de inzet, het samenspel en de mooie acties. Op naar volgende week, dan spelen we om 8.45 uur in Terborg tegen FC Bergh!