De tweede ronde

Champions League JO11 / JO13 / MO13

6 maart 2021 9:00

Vanochtend mocht het hele rapalje van de JO11/13&MO13 weer lekker de wei in;
van de warme witte lakens thuis op naar de witte lakens op de Munsterman.
Hoewel; bij aankomst bleken de velden al weer bijna helemaal groen gekleurd te zijn.

Champions_leauge_Terborg_Silvolde_06-03-2021.jpg

De nachtvorst leverde vanochtend zoals vaak het geval is wel een strakke lucht en een heerlijk voorjaars zonnetje op; daar word je toch vrolijk van!
Hoewel; toch zag ik her en der wel een klein donker wolkje boven de hoofden van enkele trainers hangen, welke de eerste speelronde een nederlaag hadden moeten incasseren.
Het prestigieuze Champions League-toernooi legt zichtbaar toch wel wat druk op de schouders van de trainers. Maar gelukkig hoeven ze voor witte zakdoekjes niet te vrezen; helaas spelen we nog altijd voor lege tribunes en als er al publiek aanwezig zou zijn, dan zou geen mens zakdoekjes bij zich hebben gehad; want met een snotneus moet je immers thuis blijven 😊

Voor ons (PSG) stond vandaag, na de knappe 2-3 overwinning van afgelopen week op Bayern München, de uitwedstrijd tegen “The Reds” op het programma.
De toch wel ietwat gekleurde organisatie (vooral die ene met die Liverpool-pet op)  is toch wel enigszins doorgeslagen door Liverpool extra in de watten te leggen door hen te voorzien van een vertrouwelijk rood tenue…, en dan ook nog eens ons als “Les Rouge et Bleu” in het geel-zwart laten aantreden…
Tja, zo zie je maar; werkelijk alles wordt uit de kast gehaald; zelfs met dit soort acties wordt getracht de tegenstander van zijn à propos te brengen.

Helaas mochten we niet afreizen naar Anfield, en zo stonden we vandaag weer gewoon op veld 3 van de Munsterman waar om 10.30 het balletje ging rollen.

Net als vorige week hadden we het de eerste helft zwaar. De spelers van Liverpool bleken alles behalve aangedaan na de nederlaag van afgelopen week. Ze voetbalden er aardig op los met bij vlagen goed verzorgd voetbal van achteruit. Voetballend moesten we de eerste helft dan in hen ook echt de meerdere erkennen.
Toch hielden we knap stand. Strijdend voor elke meter werd met de brilstand het rustsignaal gehaald!

Na rust wist Liverpool met een mooie treffer alsnog op een 1-0 voorsprong te komen.
Maar onze spelers lieten de koppies niet hangen. Het geloof bleef er; vorige week waren ze immers ook teruggekomen van een 2-0 achterstand!
Het spel van Liverpool werd na rust beduidend minder, en onze spelers deden er nog maar eens een schepje bovenop.
Na een prachtige solo leek Stijn de 1-1 binnen te gaan tikken. Maar helaas werd zijn inzet gestopt door de keeper. Vanuit de rebound plofte de bal voor de voeten van Bauke, maar van dit buitenkansje wist hij helaas geen gebruik te maken. Zijn schot miste de juiste richting. Oef, wat waren we daar dichtbij de gelijkmaker! En veel kansen kregen we vandaag niet, dus dit zou wel eens een dure misser kunnen zijn….
Even later waren we toch nog een keer dicht bij de gelijkmaker. Na een corner van Kay wist de keeper de bal na een scrimmage in de doelmond ternauwernood op miraculeuze wijze over de achterlijn te frutselen.

Met nog zo’n 8 minuten op de klok viel mij op dat er inmiddels langs de lijn meer gedribbeld werd dan in het veld. Liverpool-coach Chareld ijsbeerde op Slutsky-achtige wijze langs de zijlijn. Nog nooit heb ik iemand zo vaak “scheids, het is tijd!” horen roepen met nog meerdere zuivere speelminuten op de klok….

Liverpool wist in de slotminuten de boel op slot te houden en trok de overwinning zo over de streep.
Eerlijk is eerlijk: op basis van de hele wedstrijd een verdiende overwinning; maar toch had stiekem gelijkspelletje er voor ons wel ingezeten… Zoals nr. 14 ooit al eens zei: “Als je niet ken  winnen, moet je zorgen dat je niet verliest”. Maar helaas, een stunt-punt zat er voor ons net niet in vanochtend.

Op naar volgende week!
Dan spelen we de thuiswedstrijd tegen het Juventus van coaches Hessel & Maikel, die vandaag op sensationele wijze een 1-5 achterstand tegen Bayern München wisten om te buigen in een 5-5 gelijkspel!

Ja ja, sprankelende potjes voetbal hoor deze zaterdagochtenden!!!
Want ook op het veld naast ons spatte de passie er vanaf!
El Clásico eindigde daar in een 4-3 overwinning voor Real Madrid, waarbij De Koninklijke 3 keer wist terug te komen van een achterstand en uiteindelijk een overwinning uit het vuur wist te slepen.

Tot zaterdag allemaal! Dan staat speelronde 3 van 5 op het programma, hetgeen op basis van de 2 afgelopen weken weer een waar spektakelstuk beloofd te gaan worden!

#ZaterdagIsDeMooisteDagVanDeWeek #ZinAn #d’ran!