Een hele vette zaterdag voor de JO11

Concordia-W JO11-1JM

2e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 13

9 oktober 2021 9:45

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG
tel. 0315-340735

Vandaag was een speciale dag, het beloofde ook een hele 'vette dag' te worden. Op sportpark de Paasberg waren we de gastheer van Concordia Wehl. We traden we voor het aller eerst in ons nieuwe zwart-wit-gele tenue aan! Wat is het een gaaf geheel geworden, met hele leuke details. Echt heel vet, zou de jonge generatie zeggen. Onze complimenten voor de kledingcommissie en de sponsors die dit allemaal mede mogelijk hebben gemaakt. De mannen van de JO11-1 stralen allemaal in hun nieuwe outfit, zie foto's!

“Zeg, bunt die rooie Concordia niet?”… “Zeker, da’s Concordia W(h)el!” 😉

We beginnen wat onrustig aan de wedstrijd. Daar waar we vorige week furieus uit de startblokken kwamen, was het vandaag een nogal mat begin. De 1e kans was dan ook voor Concordia, echter had Bas een goede redding in huis. Veel meer als een paar speldenprikken konden we er niet tegenover zetten. Middels een mooi afstandschot komen we 0-1 achter. We zijn nu wakker en beginnen zelf ook beter te voetballen. Een scherp aangesneden voorzet van Stan op Job S. is zeer gevaarlijk, echter komt Job S. een teenlengte tekort. Daarna volgt nog een prachtige combinatie tussen Timo, Job S. en Sven. Via de paal valt de bal stil op de lijn. Het 1e kwart zit er op, het staat nog 0-1. Het 1e kwart was voor Concordia.

We beginnen het 2e kwart heel sterk, een combinatie waar Noah Stan in stelling weet te brengen. Stan z'n vlammende afstandschot vliegt net over de lat. Daarna is het Quint die het ook maar eens van afstand probeert, de keeper brengt redding en een corner valt ons ten deel. Quint neemt de cornerbal, ook hier heeft de keeper een antwoord op. Dan vokgt een sterke individuele actie van Noah, speelt zichzelf prachtig vrij, maar struikelt en de kans is verkeken. We dringen aan Thijmen begint aan een solo, zijn inzet beland in de handen van de keeper. Een slim genomen uitbal van Onne, die middels een diepte pass Sven weet te bereiken, wordt op waarde geschat door Sven en daar is dan eindelijk de verdiende 1-1! Met een tevreden gevoel gaan we de kleedkamer in voor de rust. Het 2e kwart was duidelijk voor ons.

We proberen erop te hameren dat we sterk en arlet moeten zijn en elk duel moeten proberen te winnen om als winnaar uit de strijd te komen vandaag. Dit lukt heel aardig, we beginnen heel sterk aan het 3e kwart. Weer weten we prima te combineren, is het Thijmen die Sven vrij ziet staan, Sven had gezien dat de keeper slechts 2 turfen hoog was en middels een prachtige boogbal over keeper zet hij de 2-1 op het scorebord. Daarna is het Rik die zeer goed uitverdedigd en weet om te schakelen, over diverse schijven is het Sven die met z'n 3e hattrick op de rij! ons op een dikverdiende 3-1 voorsprong zet. Mooier wordt het niet, dit was hogeschool voetbal. We hebben de smaak te pakken, Job S. probeert het van afstand en ziet z'n schot net naast gaan. Het zit Job niet mee, ook zijn 2e poging gaat er niet in. Ditmaal spat z'n vlammende schot uiteen op de lat. Uit een zeer mooi opgezette aanval weten de rooien de aansluitingstreffer te maken 3-2. Daarna geven we direct weer gas een solo actie van Quint komt via de keeper weer terug in het veld, nu komt Sven net een teenlengte te kort. Vervolgens heeft Thijmen weer een goede actie in huis en geeft de bal af op Sven. Onze goalgetter rond netjes af, zie filmpje 4-2!

video.png

Dit is tevens het einde van het 3e kwart. Ook het 3e kwart was voor ons.

De scheids blaast op het fluitje voor het laatse kwart van de wedstrijd, al vrij snel weten de rooien weer de aansluitingstreffer te maken 4-3. Het is nu ongemeen spannend, de vermoeidheid en daardoor onnauwkeurigheid slaat toe. Uit een cornerbal valt de 4-4, hier stonden we niet op te letten. Het kwartje kan in deze fase van de wedstrijd beide kanten opvallen. Beide teams zetten nogmaals aan en gaan vol voor de overwinning. Sven schiet net over en Stan net naast. Dan ziet Thijmen zijn inzet via de keeper naast gaan. In de tegenstoot creëert Concordia een levensgrote kans, maar wij hebben onze topkeeper Bas, die ons op de been weet te houden.  Het 4e kwart was voor de bezoekers, al met al is de einduitslag van 4-4 een terechte afspiegeling van de krachtsverhoudingen op het veld vandaag. Het was een 'vette wedstrijd', we hebben overwegend goed gevoetbald en ook gestreden. Een dik verdiend punt was ons deel.

Na afloop werden we nog verwend met een zak chips van onze trainer Ben die in Oostenrijk is. Bedankt Ben en veel plezier daar, wij redden ons wel ;)

Kijk hier voor de andere foto's die Jessy heeft gemaakt