Een vermakelijke wedstrijd op de Munsterman

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

SJO UNO'21 JO13-1JM

Zwaluwen Jeugd Beker O13 poulefase Groep 2 01

18 september 2021 11:15

Sportpark De Munsterman
Munstermanstraat 2
7064KA
SILVOLDE
tel. 0315-325512

Zaterdag 18 september, het kermisweekend van Silvolde. Helaas voor de ouders een ingetogen kermis, aan de andere kant fijn dat er  wel nuchter naar de wedstrijd van Terborg/Silvolde JO13-1 kon worden gekeken.

De laatste bekerwedstrijd stond vandaag op het programma. UNO’21 was vandaag de tegenstander, opnieuw een ploeg dat een klasse hoger speelt dit seizoen. Echter had de KNVB daar natuurlijk geen enkele boodschap aan.

Voor ons zaak om te laten zien dat we ons zeker niet makkelijk laten verslaan. Joes kon vandaag helaas nog niet meedoen en Ryan had na een korte warming up ook opnieuw last, in verband met de privacyregels van tegenwoordig mogen we natuurlijk geen uitspraken doen over de ernst van de zaak. Al lijkt het erop dat we volgende week gelukkig weer een beroep kunnen doen op onze Ryan.

Na het fluitsignaal van de scheidsrechter was het direct een vermakelijke wedstrijd, echter was dat vooral voor de supporters van de tegenstander. UNO ging wervelend van start en creëerde in de eerste 10 minuten wel 5 megagrote kansen. Met kunst en vliegwerk van onze keeper Gijs, die een geweldige wedstrijd keepte bleef de ploeg op de been. Ook Julian, Steyn, Siem en Stijn deden er alles aan om de 0 te kunnen houden. We kunnen wel stellen dat UNO ons de eerste 10 minuten behoorlijk dronken speelde, met name de sterke aanvoerder en de watervlugge spits.

Na 10 minuten ging het spel wat meer op en neer, de spits was eigenlijk bijna niet meer te zien en wij kregen grote kansen. Bauke speelde een geweldige eerste helft en kwam zelfs twee keer 1 op 1 met de keeper, helaas geen doelpunt. Ook middenvelder Finn kwam nog oog in oog met de doelman maar trof de paal! Lovis en Fenn werkten samen ontzettend hard om de opbouw van de tegenstander te ontregelen, dit resulteerde meermaals in balbezit in de vijandelijke 16 meter, helaas geen doelpunten.

Met 0-0 gingen we rusten en het kon nog alle kanten op. In de tweede helft leek het voor beide kanten een beetje op. Beide teams creëerden een aantal kansen, maar tot 10 minuten voor tijd vielen er geen goals.

Rond de 50e minuut vertrok een aanvaller van UNO, in ruime buitenspelpositie na een steekbal. Onze grensrechter vlagde netjes af. Ook de scheidsrechter zag dit, echter vergat hij te fluiten. Het duimpje ging nog wel even de lucht in richting de altijd eerlijke grensrechter Leonie.

Het had weinig zin, UNO kon de 0-1 scoren. In de laatste 10 minuten was het ook de tegenstander die het spel kon maken, waardoor zelfs de 0-2 nog in het netje lag.

We hebben er alles aan gedaan om niet te verliezen, helaas lukte dit niet. We gaan er volgende week opnieuw alles aan doen. Het team is positief, speelt bij vlagen goed voetbal, maar kan ook nog ontzettend veel leren. Prachtig om te zien hoe leergierig de meeste zijn, op naar volgende week. We spelen dan om 11.00 uur bij Ulftse Boys tegen FC Ulft en omstreken. Tot dan!