Terborg/Silvolde JO13-1 wint ook 3e wedstrijd in de competitie

7064KA
SILVOLDE
tel. 0315-325512

Na twee weken van ‘’rust’’, was het dan eindelijk zover. We mochten weer een wedstrijd spelen. Doordat we de afgelopen twee weken geen wedstrijd hadden, konden wij de fantastische nieuwe tenues alleen nog maar van een afstandje bewonderen. Vandaag mochten wij er ook in spelen.

Nadat we de eerste twee competitiewedstrijden winnend hadden afgesloten, wisten we dat er vandaag heel veel moest gebeuren om de punten in Silvolde te houden.

Helaas konden we vandaag niet beschikken over Mick, die heeft nog een blessure en Julian was aan het uitwaaien aan de andere kant van Nederland. Ook Ryan viel in de warming-up geblesseerd uit, gelukkig konden we een beroep doen op Yehea uit de JO13-2.

Vanaf de eerste minuut golfde het spel op en neer. Zowel FC Bergh als wij kregen kansen en kwamen er vooral snel in de counter uit. Bergh probeerde gevaarlijk te worden door de lange bal te spelen op de snelle buitenspeler. Gelukkig hadden we Siem, Finn, Steyn en Stijn achterin die elkaar constant konden helpen waardoor de nummer 11 afgestopt kon worden, echt teamwork!

Zoals ook de vorige wedstrijden gooiden wij ontzettend veel energie in ons spel. In de eerste helft was dat ook wel nodig want voetballend lukte het niet echt. Het goede druk zetten van de aanvallers Jonie, Bauke en Fenn resulteerde in een goal, 1-0 gescoord door onze spits.

Vervolgens kwamen we weer met een aantal goede aanvallen, echter vergaten we af te ronden. Vanuit het middenveld werden de ballen snel gespeeld op de aanvallers, Joes, Lovis & Kays speelden een erg goede eerste helft.

Helaas scoorde Bergh nog voor rust de onnodige 1-1, dit was tevens de ruststand.

Na rust was er maar één team dat bleef voetballen en echt de aanval zocht. Jasper was ingebracht op het middenveld en zorgde voor geweldige passes richting onze buitenspeler Jonie, die keer op keer een goede actie maakte. Hij zette zelfs meermaals onze spits vrij voor de keeper, helaas geen doelpunt.

Zoals gezegd was de tegenstander vooral gevaarlijk uit de counter, dit kwam ook door ons aanvallende voetbal. We bleven driehoekjes maken, kansen creëren en hard werken. Doelpunten scoorden we helaas niet.

Door een foutje achterin kon Bergh zelfs 5 minuten voor tijd de winnende treffer maken, ze schoten op de lat. De goed keepende Gijs hield gelukkig zijn doel na rust schoon.

Intussen was ook Yehea in het veld gekomen, hij liet zien goed te kunnen voetballen. Acties maken, kaatsen en weer bewegen, goed gedaan!

Nog een wisseltje kort voor tijd, Fenn voor Jonie op rechtsbuiten. De twijfel langs de kant was er absoluut niet, wij gaan niet voor 1 punt, wij willen er 3!

We kregen wat we in de tweede helft ook verdienden. Na een goede pass op Fenn, besloot hij de bal snel breed te spelen naar de sprintende Bauke. Hij bleef nu wel rustig oog in oog met de keeper en schoot de bal ‘’gemakkelijk’’ in het doel. Langs de kant was de paniek nog even groot, want in het wedstrijdbeeld paste eigenlijk een grote misser, Bauke bleef koeltjes en rondde af!

Met nog een aantal seconden bleven we hard werken, druk zetten en afjagen.

De drie punten bleven vandaag opnieuw in Silvolde, wat een spanning‼ Kan het de volgende keer iets eerder worden beslist alsjeblieft?

Volgende week spelen we uit tegen Ruurlo. Wat er ook gebeurt, deze 9 punten pakken ze of niet meer af. We trappen dan om 11.15 uur af. Tot dan!