3 hattricks volstaan om ook Concordia Wehl aan de zegekar te binden

ST: Terborg/Silvolde JO11-1

Concordia-W JO11-1JM

6 november 2021 9:45

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG
tel. 0315-325969

Vandaag waren we op sportpark de Paasberg de gastheer van Concordia Wehl JO11-1 JM.

Maar voordat de voetbal pret kon beginnen, stond er nog een fotoshoot van het gehele team op de planning. Met een team (inclusief begeleiding) welke uitsluitend uit knappe mannen bestaat, was dit natuurlijk een fluitje van een cent voor de fotografen Iris en Paulien.

Concordia Wehl kennen we nog uit de vorige competitie ronde, toen hadden we er onze handen vol aan en hadden we met een 4-4 de punten eerlijk verdeeld. We zijn dus gewaarschuwd, we moeten vol aan de bak!

Het eerste wapenfeit kwam van de voet van Sven, de keeper had een passend antwoord op zijn schot. De corner van Stan beland bij Rik voor de voeten. Met een lucky goal staan we 1-0 voor. We hebben veel veldoverwicht, maar doen er (te) weinig mee. We zijn met name heel slap in de duels. Als we wel een duel wonnen, waren we meteen levensgevaarlijk. Ditmaal verovert Onne de bal en dribbelt op, geeft een steekpass op de vrijstaande Stan en die geeft de bal op een presenteerblaadje voor aan Sven. Sven had 'm zo voor het intikken, maar dat was te gemakkelijk dacht Sven. Hij schiet de bal tegen de keeper aan, echter vanuit een onmogelijke hoek schiet hij de rebound toch binnen 2-0! Dit was een aanval uit het boekje zoals we het graag willen zien. Noah schiet nog een vrije trap net over, het 1e kwart zit er op.

Het is voetballend allemaal erg rommelig en we zijn heel onrustig aan de bal. Dat moet beter, de mannen stropen de mouwen op en hoppa daar gaan we weer. Rik geeft een dieptepass op Noah en die weet de 3-0 aan te tekenen. Onze solide defensie met Timo, Job T, Rik en Onne gaven niets weg. Tot de 3-0 had onze keeper Bas namelijk nog helemaal niets te doen gehad, echter de eerste beste poging van Concordia bracht Bas redding door de bal op de lat te tikken. Hierna volgt nog een spervuur aan kansen voor ons, maar er komen geen goals meer bij, doordat we niet te rust weten te bewaren in balbezit. Zodoende gaan we rusten met een 3-0 voorsprong.

Concordia komt scherp uit de kleedkamer, ze counteren naar voren alwaar ze Timo tegenkwamen! Met een perfect uitgevoerde sliding vlogen de bal en tegenstander over de zijlijn en wist Timo zo de angel vakkundig uit de tegenaanval te halen. Daarna rolt de bal nog tweemaal voor de goal van Bas langs, maar er kwam geen echt gevaar uit voort. Aan de andere kant gebeurde iets merkwaardigs: de keeper van Concordia had de bal in de hand, legt deze op de grond neer en doet er vervolgens niets mee. Sven is bij de les en tikt de bal erin 4-0. Vervolgens ziet Noah de keeper iets te ver voor de goal staan en met een bekeken boogbal wordt de 5-0 binnen geschoten. Kort daarop brengt Bas nog knap redding op een vrije trap van Concordia. Daarna weet het middenveld met Thijmen, Stan, Quint en Noah elkaar een aantal keren heel goed te vinden en zien we een aantal leuke combinaties. Het 3e kwart zit erop.

Bij aanvang 4e kwart test Noah meteen de keeper, ditmaal was de keeper de baas. Als revanch hierop, schiet Naoh alsnog de 6-0 binnen middels prachtig afstandschot. Dit was hattrick nummero 1 van vandaag (er zullen er nog meer volgen naar later blijkt). Dan is het de beurt aan Thijmen via paal belandt de bal bij Sven, die geeft de bal terug op Thijmen en 7-0 is een feit. Rik schiet nog maar eens  op de paal, uit een spaarzame tegenaanval weet Concordia toch een keer te scoren 7-1. Vervolgens komt het antwoord van Onne, met een krachtige solo weet die zich een weg naar voren te banen. Op het juist moment speelt die de bal af op Sven en die weet er wel raad mee 8-1. Dat is hattrick nummero 2! Ohw wacht eens even denkt Rik, ik wil ook een hattrick maken! En zo geschiedde, Rik weet een scherp aangesneden half hoge cornerbal van Noah te volleren en daar is de 9-1. Als slotakkoord dribbelt Noah in en speelt de bak af op Rik die de eindstand op 10-1! weet te bepalen middels een droge schuiver. Hattrick nummero 3 van vandaag was een feit en komt op de naam van Rik!

Wat heel gaaf was om te zien was, dat we veel situaties uit de standaard situaties, zoals een cornerbal wisten te herkennen zoals we veel op getraind hebben. Ook de 2-0 was een mooi voorbeeld dat veel trainingsarbeid zich op begeven moment gaat uitbetalen. Als we de onrust aan de bal weten om te zetten in meer rust, meer goede keuzes weten te maken aan de bal en het positiespel weten te verfijnen, dan kon dit nog wel eens een heel leuk seizoen worden!

Na afloop bedanken de jongens het in grote getalen aanwezige publiek middels de gepatenteerde JO-11 juichslinger, zie foto's.

Voor meer beeldmateriaal van deze wedstrijd, klik op de link hieronder. Jessy bedankt voor de mooie foto's en namens de JO11-1 wensen we u allen een prettig weekend.

camera.png