De JO11-1 toont veerkracht!

Ajax B JO11-1JM

ST: Terborg/Silvolde JO11-1

2e klasse (3e fase) 15

26 februari 2022 11:00

K.D. Wienholts

Sportpark 't Houtbroek
Terborgseweg 18 /001
7084AJ
BREEDENBROEK
tel. 0315-652222

Na tot 2x maal toe afstel, was het vandaag uiteindelijk geen afstel. De uitwedstrijd tegen Ajax Breedenbroek kon na heel lang wachten dan eindelijk plaatsvinden! Een team met grote en fysiek sterke spelers, dus een extra portie inzet is het devies voor vandaag. We moeten het vandaag stellen zonder onze trainer/coach Ben. Ook onze Texelse Schuumköpkes (de Duifjes) waren vandaag niet van de partij, gelukkig hielp onze crosser Ruben ons wederom uit de brand!

We zijn in het begin nogal onder de indruk van de 'grote' spelers en tonen er meer respect voor dan ons lief is. We voetballen veel te ver achteruit, we hebben wel 6 spelers op eigen helft rondlopen. Breedenbroek is de betere partij in het 1e kwart, een sterke solo (van een later in dit verslag beroemde speler) zet ons op een 1-0 achterstand. We hebben zelf geen enkele kans gecreëerd. In de time out proberen we de boel even op scherp te krijgen, er liepen een aantal spelers rond bij ons die nog niet wakker waren en totaal niets uitvoerden. Dat willen we niet meer zien boys!

Dan beginnen we aan het 2e kwart, we voetballen al iets beter, toch wordt het ondanks een redding van Bas via een rebound 2-0. Het duurt niet lang voor er antwoord komt van Stan. Die geeft een puike voorzet op Sven, die de bal vervolgens voor het intikken had en dus voor de 2-1 zorgt.

De aansluiting is dan eindelijk daar. Deze goal gaf ons weer het vertrouwen en we begonnen steeds beter te voetballen. Een afvallende bal uit een corner van Stan, komt voor de voeten van Ruben en die twijfelt geen moment en haalt de pantoffel aan. Zijn kanonskogel vliegt rakelings over. Met dat de wedstrijd vorderde, werd steeds duidelijker dat onze tegenstander voornamelijk Jochem was. Onthoud deze naam, deze iets wat rossige speler stak er met kop en schouders bovenuit. Als de jeugdscouting van de Graafschap wakker is, dan moeten ze deze jongen per direct oppikken. Wij hadden onze handen meer dan vol aan hem. Gelukkig hebben wij keeper Bas die wel de slaap uithad. Met maarliefst 3 achtereenvolgende bere sterke reddingen hield hij ons in hoogst eigen persoon op de been. Klasse Bas! We mogen daardoor zelfs nog hopen op een beter resultaat, mits we zelf de schroom van ons af gaan gooien en ons eigen spelletje gaan spelen. De boel nogmaals op scherp gezet en de boys op het hart gedrukt, dat er hard(er) gewerkt moet worden willen we aanspraak maken op een punt of meer.

De 2e helft gaan we inderdaad veel beter van start. Het is Thijmen die meteen een schot lost, zijn inzet beland via perfect ingezette slijding van de op de lat.

video.png

Een corner van Quint komt via keeper en speler via kluts bij Rik en die weet er wel raad mee 2-2.

video.png

Hè hè, we zijn er weer! Het geloof is weer volop aanwezig. Een slim genomen intrap van Noah vind de weg naar Quint, die legt de bal panklaar voor Sven en met een bekeken afstandschot zet Sven ons op een 2-3 voorspong!

video.png

We voetballen nu veel beter, verder vooruit ook. We spelen meer en meer ons eigen (combinatie / positie) spel. Zo laten we onder andere met knappe driehoekjes zien, hoe goed we kunnen voetballen. Het was weer even ouderwets genieten. Desondanks valt uit het niets geheel tegen de verhouding in de 3-3. Einde 3e kwart, waarin wij verweg het beste voetballende team waren. We waren heer en meester, dit smaakt naar meer!

We gaan het 4e en laatste kwart verder waar we gebleven waren. Het is Sven die zijn inzet door de keeper gepareerd ziet worden. Het is super spannend in deze fase, het kwartje kan beide kanten opvallen. Timo, Ruben en Rik staan meer dan uitstekend te verdedigen. Aan de andere kant delen we nog wat speldenprikken uit, tot echte serieuze dreiging leidt het niet. Uiteindelijk was het die ene dekselse Jochem (hoe kan het ook anders) die zich handig op Messi achtige wijze door de dubbele dekking van Rik en Timo wist te spelen, onze Bas kansloos liet en prachtig afronde in de verre hoek. Een prachtige goal, waar letterlijk en figuurlijk niemand van ons wat ook maar iets aan kon doen. Een applaus voor de schoonheid is hier op z'n plaats. Onze boys doen er werkelijk alles aan, om nog een punt uit het vuur te slepen. Net als de vorige wedstrijd tegen Viod werden de messen nig maar eens geslepen. De strijd werd voornamelijk op het middenveld gevoerd, Thijmen, Quint en Noah vochten voor wat ze waard waren. Dan heeft Stan het  op z'n heupen en baant zich nog maar eens een weg naar voren. Hij weet met z'n gouden linker pootje een bekeken schot af te leveren, echter vliegt die net aan de verkeerde kant van de paal naast in het zijnet.

video.png

Dit was tevens het laatse wapenfeit. Bloed zweet en tranen waren vadaag niet genoeg om een resultaat te kunnen boeken. Onze te slappe instelling van de 1e helft, is ons uiteindelijk fataal geworden. De getoonde veerkracht de we in de 2e helft hebben laten zien, daar zijn we heel trosts op  Met achtereenvolgens een overwinning, gekijkspel en verliespartij hebben we nu alle mogelijke scenario's gehad. We komen al snel gezamenlijk tot de conclusie, dat het eerste scenario ons toch het beste past. Voor nu is het even uithuilen, om vervolgens aankomende week weer lekker te trainen om aankomende zaterdag weer fris en fruitig aan de aftrap te verschijnen in en tegen Varsseveld. Prettig weekend gewenst namens de JO11-1 en tot volgende week.