De JO13-1 zet de stijgende lijn door!

Grol JO13-2

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

19 maart 2022 11:15

T.F.M. Riteco

Sportpark Den Elshof
Oude Winterswijkseweg 37
7141DE
GROENLO
tel. 0544-461940

De JO13-1 draait op volle toeren, dat mag wel gezegd worden. Het voetbal gaat steeds beter en ook de fantastische inzet en strijd lijkt steeds beter zichtbaar.

Na de verloren wedstrijd tegen Varsseveld van afgelopen woensdag, waar al genoeg over gezegd is, speelden we vandaag tegen Grol. Ook een tegenstander met een verhaal, de vorige keer werd de wedstrijd gestaakt en eindigden we in de McDonalds. Vandaag hopen we ook met iets heerlijks te eindigen, de 3 punten!

De selectie was weer zo goed als compleet, alleen Ryan speelde niet mee, gelukkig was hij er wel voor de steun langs de lijn.

Beide ploegen begonnen rommelig aan de wedstrijd, je kon zien dat zowel Grol als Terborg/Silvolde erg hoor druk wilden zetten. Dit resulteerde in veel lange ballen. Helaas lukte het ons niet om de bal in de eerste 15 minuten in de ploeg te houden. Voorin waren we de bal snel kwijt en de verdedigen onder leiding van Julian stond flink onder druk. Gelukkig spelen onze toppers de laatste weken erg stabiel. Het is niet makkelijk om langs Siem, Steyn, Julian en Stijn te komen. Ook Gijs was vandaag eigenlijk niet te passeren.

Op het middenveld hadden we het af en toe zwaar. De midmid van de tegenstander was duidelijk de beste man van held veld, echter had hij vandaag een groot probleem. Joes, onze midmid is namelijk in bloedvorm en heeft ervoor gezorgd dat zijn tegenstander vandaag een hele lastige ochtend had.

Tot aan rust kon het nog alle kanten op. Er werden weinig kansen gecreëerd en het spel speelde zich voornamelijk rond de middenlijn af.

Na rust was alles anders. Het begon te lopen bij Terborg/Silvolde. Net als de tweede helft tegen Varsseveld waren we duidelijk de bovenliggende partij. Met een sterk spelende Finn en Fenn voorop in de strijd. Niet lang na rust speelt Jasper de bal goed naar Finn, die twijfelt geen moment, neemt aan met rechts en schiet de bal geweldig met links binnen.

Vanaf toen was het weer genieten. Goed voetbal, het winnen van de duels en het hoge druk zetten resulteerde in vele kansen. Hierbij zette jongeling Fenn zijn tegenstanders meermaals te kijk. Dribbels op de achterlijn, naar binnen en een goede voorzet. Helaas geen goals.

Toch konden we de voorsprong uitbreiden, het was Fenn zelf en later ook nog Bauke die de samen zorgde voor de 3 punten. Een duidelijke, afgetekende 0-3 overwinning op het kunstgras in Grol.

Er lijkt na de winterstop iets te zijn veranderd, alsof de motor nu echt is gaan draaien. Een half jaartje wennen aan het grote veld, en nu…. KNALLEN‼

Er valt nog genoeg te ontwikkelen, maar wat de spelers nu al laten zien is geweldig. Laten we er samen voor zorgen dat er nog veel mooie wedstrijden volgen. Met als hoogtepunt misschien wel, het Internationale toernooi in Limburg!

Volgende week spelen we uit tegen FC Bergh, we trappen dan om 10.15 uur af en gaan het publiek opnieuw vermaken, kom jij ook? Tot dan!

Zie hier het fotoverslag gemaakt door Maikel van Wijk