Terborg/Silvolde neemt 6 punten me uit Zutphen!

FC Zutphen JO13-2

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

14 mei 2022 10:30

R.A. Stokreef

Sportcomplex 't Meijerink
Meijerinkpad 1
7207ED
ZUTPHEN
tel. 0575-524376

Na twee vrije weekenden, konden we vandaag niet wachten om weer een wedstrijd te spelen. FC Zutphen was de tegenstander en dat is een team dat ongeveer gelijk met ons in het klassement staat.

Ook de MO15-1 speelde vandaag, op hetzelfde tijdstip bij FC Zutphen, helaas was een bus huren geen optie, met onze fanatieke rijouders kwamen we er gelukkig ook.

De wedstrijden was er eigenlijk een zoals meerdere dit seizoen. Vanaf de eerste minuut waren wij duidelijk voetballend het beste team. Opbouwend kwamen we er prima door en vooral het druk zetten was geweldig om te zien, iedereen was scherp vanaf minuut 1. Met als grote uitblinkers Siem en Stijn van Wijk die toch wel tegen erg goede buitenspelers stonden.

Voor rust kregen wij 2 megagrote kansen, echter konden zowel Fenn als Finn niet afronden. Wel viel Fenn weer op door zijn geweldige acties aan de bal en Finn door zijn loopacties zonder bal, hij stond op de goede plek maar kreeg de bal helaas niet tegen de touwen. Mick werkte zich in de spits echt een ongeluk, waardoor wij in de rust kozen voor wat nieuwe energie in de spits, Bauke nam zijn plek in.

Voor rust kwamen we helaas niet tot doelpunten, Steyn gaf aan dat hij liever wilde wisselen, na wat motiverende woorden van de staf, speelde hij de gehele wedstrijd uit. Hij speelde fantastisch.

Vlak na rust maakte Jonie, zoals zo vaak een mooie actie op de flank. Hij zorgde voor een goede voorzet en spits Bauke kwam goed naar de eerste paal om binnen te schieten!

De rest van de wedstrijd was vrij stabiel, de bal bleef veel op het middenveld en beide teams creëerden weinig kansen. Wij waren we de gevaarlijkste van beide, maar hadden het geluk ook niet altijd mee. Dit was wel het geval voor leider Roel. In Zutphen groeit het geld tussen het gras, maar liefst 2x 50 cent konden we toevoegen aan onze teampot!

Het bleef tot het eind spannend, maar door hard werken en ontzettend goed verdedigen van het hele team, kunnen wij de 3 punten meenemen naar Terborg/Silvolde. Ook de MO15-1 won haar wedstrijd met 2-3, gefeliciteerd!

Volgende week staat de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma tegen Ulft. We spelen dan thuis om 13.45 uur in Silvolde.

Een week later gaan we het grote avontuur aan, samen gaan we naar Limburg om daar een geweldig teamweekend te beleven: zwemmen, bowlen, voetballen, niet slapen en nog veel meer gezelligheid. Wij hebben er al ontzettend veel zin in.

Goed om aan het eind van het verslag onze trouwe supporters nog even te bedanken, fijn dat jullie er altijd zo veel zijn! Hopelijk zijn jullie er ook tijdens de laatste wedstrijd volgende week. Tot dan!