De JO11-1 bindt ook het 4e team uit de Liemers aan de zegekar.

Sc Westervoort JO11-1

ST Terborg/Silvolde/Westendorp JO11-1JM

1e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 02

24 september 2022 8:30

Sportpark Naederhuyse
Brouwerslaan 7
6931AC
WESTERVOORT
tel. 026-3118876

Na de volle buit van 9 punten uit 3 wedstrijden tegen teams louter uit de Liemers, mogen we concluderen dat deze teams ons wel liggen.
Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Westervoort JO11-1 op het programma. Jawel, wederom een team uit de Liemers! Zouden we deze dan ook kunnen winnen?
De aftrap was om klokslag 08:30u, hetgeen betekende dat we al vroeg uit de veren moesten. Om 07:30u vertrok de Terborg/Silvolde combinatie in colonne naar Westervoort.
Bij aankomst

We spelen op kunstgras en het weer is wat druilerig te noemen, de lucht is grijs en we worden getrakteerd op wat motregen. We weten dus dat de bal snel zal rollen over het veld vandaag.
We beginnen behoorlijk dominant, zijn fel in de duels en creëren een handvol goede mogelijkheden. De eerste beste keer dat Westervoort op onze helft verschijnt kunnen ze snel opstomen, zonder dat er door ons ook maar enig strobreedte in de weg gelegd wordt. De opstomende speler krijgt alle vrijheid om van afstand te schieten en wist meteen het net te vinden 1-0. Voor het eerst dit seizoen staan komen we op achterstand. De vraag is, hoe herstellen we ons? Gelukkig laten we ons niet gek maken en voetballen we lekker door. Westervoort weet ons in deze fase goed weerstand te bieden, waar we heel blij mee zijn. Hier leren we van. We weten dat we vol aan de bak moeten vandaag, om een resultaat te behalen.
Net voor het verstrijken van het eerste kwart is het Noah die de gelijkmaker maakt.

Het tweede kwart beginnen we ook goed, Noah weet in de persoon van Dex de vrije man te vinden. Dex ziet de keeper iets te ver voor de goal staan en weet hem met een prachtige boogbal te verschalken. Het paste allemaal precies, prachtige goal Dex 1-2! Nu beginnen de combinaties langzaam ook beter te lopen. De 1-2 van Dex en Lode was goed voor een eigen goal 1-3 zie video 1.
Aan de linkerflank gaat Lode diep, speelt de bal terug op Dex de ‘onder hem staat’. Met een ogenschijnlijke simpele voetbeweging stuurt Dex 2 tegenstanders het bos, dribbelt door en speelt af op de goed vrijgelopen Thijmen, die ons op slag van rust op een comfortabele 1-4 voorsprong zet. Schitterend zoals verslaggever Marc terecht ons mededeelt 😉 in video 2.
Het tweede kwart lieten we een paar keer goed positiespel zien en daaruit scoorden we 2 goals. Hier gaan we op voortborduren de 2e helft!
Met het bord in de hand probeert trainer Ben de mannen nog een aantal spelsituaties uit te leggen. Na de uitleg, de zoete ranja en een plasje zijn we weer klaar gestoomd voor de 2e helft.

Meteen aanvang 2e helft maakt een speler van Westervoort wat ongelukkig hands in de eigen 16 met een vrije trap als gevolg. Noah ging er eens goed voor staan en poeiert de 1-5 binnen. Kijk, luister en geniet mee middels video 3
Al vlot hierna kregen we een vrije trap tegen, maar gelukkig bracht Bas knap redding. Even later moest Bas toch nog een keer vissen, wederom scoorde Westervoort een prachtige goal. Ditmaal een mooi schot van de rechterzijkant die er in vloog. Even later is het Ward die de bal goed onderschept op het middenveld en Thijmen inspeelt. Met een mooie lichaamsschijnbeweging ontdoet Thijmen zich van zijn verdediger en uit zijn voorzet komt wederom eigen goal uit voort hetgeen 2-6 betekend. Einde 3e kwart.

Aan het begin van het 4e kwart wordt er een bal diep op Dylan gespeeld, via de kluts valt de 2-7 binnen. Nu ligt Westervoort op de slachtbank en drukken wij nog maar eens verder door. Dex dribbelt met de bal aan de voet naar voren, amper de middenlijn gepasseerd ziet hij wederom de keeper te ver voor de goal staan. Ditmaal geen boogbal, maar een kanonskogel die goed was voor de 2-8. We zitten nu in een hele sterke fase van deze wedstrijd! Wederom laat Dex zich gelden, ditmaal weet die een goede individuele actie af te ronden met een goal zie video 4
Het slotakkoord kwam van de voet van Noah, met 7 mijlslaarzen stoomt die naar voren, kent geen genade en ramt de bal hoog achter de keeper in het net 2-10. Zie video 5
Ook ditmaal pakken we de volle buit tegen een team uit de Liemers, met 3 punten in de tas gaan we weer naar Terborg. Met 12 punten uit 4 gespeelde wedstrijden en een doelsaldo van +37 zijn we uitstekend aan dit seizoen begonnen! Aankomende week gaan we ons voorbereiden op de eerste Achterhoekse derby. Dan nemen we het thuis op tegen Viod JO11-2. Aanvang wedstrijd 09:45u in Silvolde, dus wees welkom! Doelpunten, spelvreugde en goed voetbal zijn U gegarandeerd! #D’ran
De JO11-1 wenst u plezierig weekend!

Met grote dank aan Jurgen Berendsen voor het video materiaal.