De JO13-1 ging weer als de brandweer!!

ZZC'20 JO13-1

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

Hoofdklasse (3e fase) 5

23 mei 2023 18:30

H.G. Golstein

Sportpark Pluimerskamp
Halseweg 29 D
7021HV
ZELHEM
tel. 0314-621974

Na een geweldig teamweekend in Kerkrade/Mönchengladbach stond vandaag 1 van de 3 finales voor de JO13-1 op het programma. Het doel was van tevoren erg duidelijk, 2x winnen en we zijn kampioen, winnen we een 3e dan pakken we ook de beker. Echter bekijken we het natuurlijk wedstrijd voor wedstrijd. Om vandaag te beginnen met de lastige uitwedstrijd tegen ZZC’20 JO13-1.

ZZC, dat 4e in de competitie staat doet het de laatste tijd goed. Voor ons dus zeer belangrijk om scherp te zijn vanaf de 1e minuut, en dat was absoluut het geval.

De JO13-1 ging als de brandweer vanaf minuut 1, met Mick voorop in de strijd. Hij zette zo goed druk dat dit al in de 1e minuut een grote kans opleverde. Toch was het na een minuut of 7 al raak. Uit een goede voorzet was het dezelfde Mick die de bal binnen kon werken, 0-1. Ook nu mogen we niet vergeten dat er echt ontzettend veel publiek langs de kant stond die onze toppers naar voren schreeuwden.

Kort na de 0-1 ontstond al de 0-2, Tahsin kon de bal tegen de touwen schieten, goede goal. We bleven druk zetten en achterin was het ontzettend scherp. Elke mogelijkheid tot een kans was een prooi voor onze verdediging. Nog voor rust scoort Joes een beauty van een goal, een prachtig schot van afstand!

In de rust proberen de stafleden te benadrukken dat we echt moeten blijven voetballen om tot kansen te komen, echter snappen wij ook dat dit door de spanning lastig is.

Na rust kwam ZZC’20 iets scherper uit te kleedkamer, door dom balverlies komt hier een grote kans uit, echter geeft Stijn nooit op… Hij red de bal van de lijn!

Dit was een wake-up call voor het gehele team. We moesten weer volle bak gaan. Dit lukte. Tahsin scoort na een goede actie de 0-4 en Joes prikt er ook nog een goal in. Gevolgd door de laatste treffer, een goede goal uit de draai van Jasper.

Wat een passie vanaf de eerste minuut, geweldig om te zien. Zaterdag moeten we in Silvolde om 10.00 uur tegen FC Winterswijk. Wie weet dat deze dag ons gaat brengen…