5-0 winst op de koploper!

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

SJO HSC-Buurse JO13-1JMd

Hoofdklasse (3e fase) 5

25 april 2023 18:45

Anoniem

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG
tel. 0315-340735

De JO13-1 had dit seizoen al een aantal hoogtepunten waar het zeer tevreden op terug kan kijken. Op het behalen van de het kampioenschap in de 1 e klasse en het halen van de halve finale van de beker mogen we natuurlijk ontzettend trots zijn. Maar wat te denken van de 19 punten die al gehaald zijn in de hoofdklasse. Schijnbaar is dit nog niet genoeg want vandaag liet het team zien nog lang niet klaar te zijn.

Wat is dan eigenlijk HET echte hoogtepunt tot nu toe? Als het aan de staf ligt dan zit dat hem niet in al die overwinningen. Wij denken dat vooral de behaalde teamgeest, de wil om samen voor de overwinning te gaan, zelfs als het even tegenzit.
Siem kon vandaag helaas niet meedoen, hij had een blessure.

Die wil om te winnen was vandaag echt ongelooflijk. Na de goede overwinning op VIOD
stond de volgende wedstrijd al snel op het programma. Een doordeweekse pot tegen
Buurse, de ploeg die al geruime tijd bovenaan staat. Gelukkig zitten wij er qua punten niet heel ver van af, 3 punten was het verschil.

In de eerste minuut was het al te zien, Terborg/Silvolde JO13-1 was ontzettend gretig. Het leek alsof de tegenstander zo ontzettend onder de indruk was van ons dat ze kans op kans weggaven. Maar vooral door het fanatieke voetbal, van onze Stijn, Eyup, Lovis en Jasper werden de ballen constant gewonnen. Vanaf hier konden we keer op keer gevaarlijk worden.

Met name Jonie leverde veel aanvallende arbeid, dit resulteerde in megagrote kansen.
Na 10 minuten kregen we een corner, een goed getrapte bal door Joes kwam op het hoofd van Mick. Hij kopte knap binnen, 1-0! De kansen bleven komen waarbij het helder was dat wij vandaag helemaal niets weg gingen geven, de grote vraag was: gingen we de kansen deze keer wel afmaken? Het gaf ontzettend veel vertrouwen dat onze verdediging constant goed stond, Kay was in vrijwel elk duel de winnaar. Ook Joes snapte wat er moest gebeuren, bij balverovering, snel de andere kant zoeken waar Jonie weer aan het loeren was. Nog voor rust was Jonie opnieuw snel weg, met een geweldige actie schoot hij de 2-0 binnen.

In de waren we allemaal duidelijk. We spelen top, we geven niks weg, maar we zijn er nog niet. We moeten fel uit de kleedkamer komen en de wedstrijd beslissen.

Het duurde dan ook niet lang of Tahsin kreeg de bal voor zijn voeten, hij zette een actie in en schoot de bal met LINKS binnen. Tergend langzaam rolde de bal de goal in, 3-0!!
We bleven scherp en drongen aan. Ook Kays won zijn duels en Guus viel erg sterk in. Hij had een aantal goede acties, waarbij hij zelfs een geweldige assist afleverde, helaas buitenspel.

Als de bal achterin doorschoot dan was daar altijd nog Julian die de bal op kon vangen,
uitstekend! Waar Tahsin in de eerste helft niet erg scherp leek, was hij dat in de 2 e helft wel. Hij schoot nog twee keer binnen, de 4-0 en de 5-0 waren voor zijn rekening. Ruim 20 minuten voor het eind van de wedstrijd stonden wij ruim voor. Wanneer komt dit nou voor, en dat tegen de koploper.

De resterende minuten waren eigenlijk niet om aan te gluren. Weinig kansen werden
gecreëerd en het was mooi om te zien dat we nog steeds geen kansen weggaven. Een
simpele vangbal voor Gijs was het enige wapenfeit van Buurse vandaag.

Een geweldige teamprestatie. Samen vechten en samen keihard werken voor het resultaat. Het grootste compliment? Het commentaar van de ouders en staf van de tegenstanders over ‘’het lenen van spelers’’. Helaas, wij deden het vandaag met onze eigen spelers, onze JO13-1 spelers, de spelers waar wij al het hele seizoen trots op zijn.
EN WAT HEBBEN JULLIE HET VANDAAG WEER GEWELDIG GEDAAN!

Volgende week zaterdag, 6 mei spelen we de halve finale. We spelen thuis tegen
Colmschate, aftrap: 11.15 uur. Wij hebben er nu al ontzettend veel zin in, jullie ook? Tot dan!

9a638677-cf13-42b6-a6ca-0e09268623a9.JPG