Terborg/Silvolde JO13-1 bereikt de finale van de beker!

ST: Terborg/Silvolde JO13-1

Colmschate JO13-1JM

Zwaluwen Jeugd Beker O13 1/2 finales Groep 2 1

6 mei 2023 11:15

Sportpark De Paasberg (Terborg)
't Veld 20
7061DD
TERBORG
tel. 0315-325969

IMG_1253.JPGNa een zinderende halve finale tegen vv Colmschate heeft de JO13-1 van Terborg/Silvolde de finale van de beker bereikt.

Als team hebben we een geweldige route afgelegd. Langs ZZC’20, AVW’66 & Juliana’31 mochten we vandaag aantreden tegen vv Colmschate.
Colmschate, ook spelend in de hoofdklasse is de laatste wedstrijden in erg goede doen, maar ook de JO13-1 doet het goed. Met een 1 e plaats in de hoofdklasse en het behalen van de halve finale van de beker kan het seizoen eigenlijk al niet meer stuk. Alles wat volgt is extra en we genieten dan ook van elk moment op het veld.

Het ging er vandaag echt om en dat was duidelijk te zien aan de koppies van de spelers.
Gespannen zaten de 15 spelers te wachten op de bespreking. Kort maar krachtig was het
gesprek met de spelers om vervolgens het veld op te gaan.

De spanning was voelbaar, de tegenstander gelijkwaardig en het voetbal was vanuit de JO13-1 niet best. De lange bal werd te snel gehanteerd maar we konden wel meermaals gevaarlijk worde voorin. Wederom vergaten we de kansen af te maken en dat resulteerde in een ruststand van 0-0 waarbij vv Colmschate geen kans wist te creëren. De verdediging met afwisselend spelend Julian, Stijn, Kay, Siem en Eyup was opnieuw ijzersterk. Waarbij het vooral opviel (nouja eigenlijk is het standaard) dat Eyup al zijn duels won.

In de rust was het advies: durft te voetballen en ga opbouwen. Helaas werkte dit niet, ook in de tweede helft speelden we snel de lange bal.

Wel was het opvallend dat Tahsin sterk uit de rust kwam. Alsof hij zich volledig had
opgeladen, zette hij als een malle druk. Dit resulteerde in balbezit voor Jonie, die een
geweldige voorzat aflevert op Joes. Joes schiet de bal vol overtuiging binnen, 1-0!!

Vanaf de 1-0 stonden we constant onder druk. Colmschate had het betere van het spel maar wist geen enkele kans te creëren. Het middenveld met Lovis, Kays, Joes en Jasper wonnen vrijwel elk duel. Het team bleef druk zetten en Colmschate kwam niet verder dan de 16 meter.

De kansen waren spaarzaam en daarom is het belangrijk om die ene kans die nog zou komen af te maken. Dit was het geval. Uit een goede corner van Joes, was het Kays die de bal tegen de touwen kon schieten. 2-0, in de pocket.
Met het goede druk zetten van Guus, Fenn en Mick wat ontzettend belangrijk is in ons spel konden we de wedstrijd uit voetballen. Gijs hield vandaag de nul (met nieuwe
handschoenen, geen probleem dus Chareld).

De rest van de wedstrijd kwamen we niet meer in grote problemen. Colmschate was
voetballend de betere ploeg, wij waren het betere team.

Een prima 2-0 overwinning en op naar de finale. Die zal worden gespeeld op zaterdag 3 juni tegen STEVO. De locatie en tijd zijn nog onbekend! Op naar meer…