Prachtige avonden op de Paasberg

7064KA
SILVOLDE
tel. 0315-325512

Voor de JO14-1 stond afgelopen donderdag de derde wedstrijd in de hoofdklasse op het
programma. Met een verliespartij en een gelijkspel afgelopen zaterdag was er een moeilijke start. Vorig seizoen werden we kampioen in de hoofklasse O13 maar dit seizoen is het duidelijk dat de ene hoofklasse de andere niet is. Na drie wedstrijden mogen we stellen dat de tegenstanders een stuk sterker zijn en dat we echt aan de bak moeten. Voor het leerproces is dit beter en we hebben zin om uitgedaagd te worden.

SKV, de tegenstander die een verre reis moest afleggen vanuit Wageningen was in de eerste periode (beker) nog ongeslagen in de hoofdklasse. Een mooie uitdaging voor ons als team om te laten zien wat we kunnen.

In de eerste 10 minuten had SKV de overhand. De snelle aanvallers hadden een aantal
gevaarlijke acties en konden door ons gevaarlijke aanvallende spel erg gevaarlijk worden. Er was vaak sprake van een 1 tegen 1 situatie, gelukkig konden onze verdedigers Stijn, Julian, Siem en Steyn dit oplossen. Het was duidelijk dat dit niet lang goed kon gaan, er moest iets omgezet worden. Eyup verhuisde van linksvoor naar centraal achter en we kozen ervoor om niet meer 1 op 1 door te dekken. Dit zorgde voor meer rust is het spel en SKV kwam vanaf dit moment niet meer tot gevaarlijke kansen. Het was wel even schakelen voor het hele team.

Dit vroeg veel kantelwerk en voor spits Tahsin kon heb vele loopwerk en het afjagen
beginnen.

Gelukkig hebben we een aantal voetbalintelligente spelers. Lovis, Mick, Jasper, Fenn en Joes
wisten precies wat er op welk moment moest gebeuren. Op het juiste moment inzakken,
uitstappen en kantelen was belangrijk.

Na ongeveer 25 minuten spelen kwam er een prachtige lange bal van Julian die plots achter
de verdediging van SKV viel. Tahsin, die de laatste wedstrijd op dreef is kon de bal meenemen en binnenschieten in de verre hoek. Een 1-0 voorsprong waar het eigenlijk bij
rust misschien wel gelijk had moeten staan.

In de tweede helft was de wedstrijd volledig omgedraaid. Wij hadden grote kansen en de
vele strijd en het (op het juiste moment) afjagen zorgde voor veel balverlies bij SKV. Na een
goed schot van Tahsin kon Mick de rebound binnenwerken. Echter na de 2-0 en de grote
vreugde was het SKV dat snel toesloeg. De sterk spelende Kay liet een voorzet toe en voor
het doel werd niet goed ingegrepen. Keeper Gijs was kansloos op de intikker. Verder speelde Kay een geweldige wedstrijd, de sterke buitenspeler zat volledig in zijn broekzak.
Het verloop van de wedstrijd was in het voordeel van ons. We kwamen tot veel aanvallen,
en combineerden erop los. Joes strooide met passjes en de aanvallers waren scherp, ook in
het omschakelen.

Op het middenveld werkte iedereen zich kapot en vrijwel elk duel werd gewonnen. Na nog
en schot van Tahsin was er weer Mick die messcherp was en opnieuw kon binnentikken. De laatste treffer kwam op naam van Thorben die opnieuw liet zien ontzettend goed te kunnen voetballen.

Achterin staan als een huis, een middenveld dat stabiel speelt en een voorhoede die scherp is. Een keeper die niet bang is om op te bouwen, hierdoor krijg je heerlijke avonden.
Vooral de mooie avonden op Sportpark de Paasberg, denk aan een geweldige 5-0
overwinning op kampioenskandidaat HSC’21 (zijn ze nu nog ziek van) en de
bekeroverwinning, 1-0 tegen ZZC’20 vorig seizoen!

Zaterdag spelen we de volgende wedstrijd, uit tegen DCS. We trappen af om 13.00 uur. Tot
dan!