update Corona; De maatregelen zijn ingegaan op zondag 28 november 2021

30 november 2021 22:15

Afgelopen vrijdag 26 november 2021, is er wederom een persconferentie geweest van demissionair premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge. Hierin zijn nieuwe maatregelen afgekondigd met vergaande consequenties, ook voor sport- en beweegaanbieders zoals sportverenigingen, zwembaden en fitnessclubs. De maatregelen zijn ingegaan op zondag 28 november 2021 om 05.00 uur.

• De maatregelen van 13 november blijven gehandhaafd
  • Er geldt een sluitingstijd voor alle binnen- en buitensportsportaccommodaties tussen 17.00 en 05.00 uur
  • Individueel buiten sporten in de openbare ruimte na 17.00 uur is gewoon mogelijk
  • Georganiseerd buiten sporten na 17.00 uur is in de openbare ruimte toegestaan met maximaal 4 personen (exclusief instructeur) en op 1,5 meter afstand.
  • Amateursport (wedstrijden en trainingen) is tussen 17.00 en 05.00 uur niet meer toegestaan
  • Voor publieke binnenruimtes van sportlocaties, zoals sportkantines, kleedkamers en toiletten, is een coronatoegangsbewijs (CTB) verplicht voor iedereen vanaf 18 jaar
  • Bij verplaatsing binnen een locatie waar een CTB geldt, is het dragen van een mondkapje verplicht. De 1,5 meter afstand geldt te allen tijde zoals in de sportkantines

Lees meer over:
corona