Nacompetitie voetbal

13 juni 2022 12:30

Aanstaande dinsdag speelt het eerst hun eerste wedstrijd in de nacompetitie. Omdat zij als 2e geëindigd zijn in de competitie slaan ze de eerste ronde over en spelen in de 2e ronde tegen de winnaar van BAS Voetbal en s.v. ’t Harde. Deze wedstrijd is afgelopen zaterdag gespeeld en werd door BAS met 5-1 gewonnen.

Door het knock-out schema staan er nog maar twee wedstrijden op het programma. Dinsdag de halve finale en de zaterdag erop de finale. De winnaar van de wedstrijd van dinsdag gaat door naar de finale. De verliezende partij ligt uit het schema. Voor BAS zou uitschakeling betekenen dat ze degraderen naar de 4e klasse. De winnaar speelt 18 juni op neutraal terrein de finale tegen de winnaar van FC Berghuizen –  Daarlerveen.

De wedstrijd zal worden geleid door een scheidsrechter en twee assistent- scheidsrechters, welke zijn aangesteld door de KNVB.
Als de officiële speeltijd voorbij is en er is nog geen winnaar, dan volgt er een verlenging van 2 x 15 minuten. Is er daarna nog geen winnaar, dan worden er penalty’s genomen. Er volgt dan een serie van vijf strafschoppen, beide teams nemen afwisselend een strafschop. Nog geen winnaar? Dan zal er om en om een strafschop worden genomen, totdat er wel een winnaar is.

We verwachten dat dinsdag veel supporters vanuit Biddinghuizen zullen meereizen naar Terborg. Wij hopen dat ook iedereen met een geel/zwart hart ons team zal komen aanmoedigen!

Tot dinsdag! Aanvang 20:15 uur