Terborg/Silvolde JO13-1 naar de kwartfinale van de beker!

21 januari 2023 14:15

De winterstop is al twee weken voorbij en voor de JO13-1 stond er vrij snel een belangrijke wedstrijd op het programma. Op 23 november speelden wij tegen ZZC’20 JO13-1 en wonnen met 1-0, hierdoor mochten we vandaag aantreden tegen AVW’66 een team dat net als ons na de winterstop uitkomt in de Hoofdklasse. AVW heeft tot nu alle wedstrijden gewonnen.

Het was vroeg want om 08.30 uur vertrokken we compleet richting Westervoort. Met een fitte selectie en genoeg keuzes om te maken in de opstelling begonnen we niet erg sterk aan de wedstrijd. De eerste paar minuten was het ontzettend wennen aan het snelle spel en vooral aan de ontzettend goede linksbuiten van de tegenstander.

Deze behendige buitenspeler liet in de eerste minuten al zien erg goed te kunnen voetballen, snel, balvaardig en met vrijwel altijd een goede aanname bracht hij ons meermaals in de problemen. Gelukkig speelde onze eigen Andries, Gijs Noppert een sterke eerste helft waarbij hij twee belangrijke reddingen had op grote kansen.

Na een minuut of 8 ging het spel meer op en neer. Wij kregen zelfs de grootste kansen maar helaas konden we niet goed afronden na meermaals erg goede voorzetten van Jonie. Toch bleven we aanzetten en kansen creëren, al was het constant alert zijn op de counter van AVW.

Na een minuut of 15 scoorden wij de 1-0 en vervolgens ging het eigenlijk de goede kant op. We bleven kansen creëren, wel was het soms onrustig aan de bal. Na een corner van AVW ging de behendige linksbuiten gretig naar de grond, een terechte penalty.

Doe penalty was raak en we waren weer terug bij af. Gelukkig lieten we ons hoofd niet hangen en bleven we doorgaan. Op het middenveld speelden Mick, Jasper, Joes en Lovis sterk en ze zorgden dan ook samen dat de controle behouden werd. Voorin maakte Jonie opnieuw een aantal goede acties en het was rechtsbuiten Guus die gretig was om te scoren. Hij kwam naar de 1e paal gesprint en kon de bal binnen tikken, wat wij niet goed konden zien, zag de goed fluitende scheidsrechter wel. DOELPUNT, de bal is over de lijn geweest 1-2!

Nog voor rust bleven we aandringen, we zagen al dat hoge corners wel eens gevaarlijk konden zijn, het was Tahsin die in kwam sprinten vanaf buiten de 16 meter, hij schampte de bal met zijn achterhoofd in de verre hoek. Wat een luxe en misschien wel tegen de verhouding in, 1-3.

In de rust bespraken we hoe we deze voorzet vast konden houden, al wisten we dat dit ontzettend lastig ging worden. AVW liet in de eerste helft zien echt goed te kunnen voetballen en te beschikken over enorm veel individuele kwaliteit.

Na rust was het inderdaad AVW die bleef aandringen, al hielden we echt lang stand. Toch na 10 minuten in de tweede helft was het een schot net binnen de 16 die doel trof 2-3. Het was alleen nog maar tegenhouden en hopen op een counter, die toch met Mick en Tahsin een aantal keer gevaarlijk was. AVW bleef aandringen en na een fout in de verdedigen scoorden ze zelfs de terechte gelijkmaker, 3-3!

Nu was het zaak om vol te houden en om de penalty’s eruit te slepen. Met man en macht waren we aan het verdedigen, de verdediging stond de laatste paar minuten als een huis met Eyup, Stijn, Julian en Siem voorop in de strijd. Het middenveld bleef helpen en ook de aanvallers deden hun verdedigende werk. We kwam tot penalty’s.

Altijd spannend om penalty’s te nemen. ‘’een loterij waarbij beide teams kunnen winnen’’.

De eerste penalty van ons was helaas mis. Toch bleven we erin geloven. AVW schoot er een aantal goed in. De 3e penalty van AVW ging echter over. Wij bleven raken en na 5 strafschoppen van beide kanten ging het om wie het eerst zou missen. Wij waren begonnen dus Mick schoot de bal netjes in de hoek. Het was nu aan onze keeper Gijs. Hij moest deze bal pakken, dan was het gebeurd. De speler van AVW schoot de bal rechts in de hoek, Gijs dook de goede kant op en pakte de bal. WINST, CONFETTI, JUICHEN!

video.png

Door te blijven strijden, samen te blijven werken en vooral niet op te geven moge we naar de kwarfinale van de beker. Tegen wie is nog niet bekend. Vanavond spelen we het onderlinge FIFA-toernooi, met een beter gevoel kan eigenlijk niet!

Op zaterdag 4 februari maken we ons debuut in de hoofdklasse. We spelen dan uit tegen UNO’21 om 10.45 uur. Tot dan!