Driedaagse JO9-2

12 oktober 2017 21:00

Het afgelopen weekend was me het voetbal-weekendje wel zeg met de JO9-2...... een heuse voetbal 3-daagse!

Vrijdag 06-10-2017; Jong Oranje - Jong Letland
Afgelopen vrijdagavond mochten o.a.  wij, de JO9-2 van v.v.T., aanwezig zijn bij de wedstrijd van Jong-Oranje tegen Jong-Letland. Dit op initiatief van BVO De Graafschap / De Graafschap Pinc Vision Voetbalacademie & v.v.T., convenantpartner.

De wedstrijd begon om 18.00 uur. Om circa 17.30 uur arriveerden we in stadion "De Vijvenberg", sinds kort de vaste thuisbasis van Jong-Oranje.
Na binnenkomst in deze voetbaltempel van de Achterhoek & de Liemers poseerden onze hooligans-in-de-dop eerst even in de Spinnekop (zie foto).
Het werd een gezellig avondje Vijvenberg, waarbij onze blauw-witte harten een avondje oranje kleurden. Jong Oranje, met o.a. Justin Kluivert en een sterk spelende Frenkie de Jong binnen de lijnen, was aanzienlijk beter dan hun opponent Jong Letland. Dat resulteerde dan ook in een 3-0 voorsprong met rust. Mede door deze ruststand werd het vertoonde spel van Jong Oranje de 2e helft aanzienlijk minder, maar dat zal onze boys  gezien hun verminderde kijk-alertheid (nog een ietwat beperkt concentratieboogje zeg maar) amper zijn opgevallen. De ruststand werd tevens de eindstand.

Super leuk om dit met onze boys te hebben kunnen/mogen doen, voor herhaling vatbaar!

Zaterdag 07-10-2017; competitiewedstrijd tegen F.C. Winterswijk JO9-5
Met nog ietwat slaperig ogende koppies stonden de boys na een avondje Vijvenberg om 09.00 uur al weer aan de aftrap voor de thuiswedstrijd tegen F.C. Winterswijk JO9-5.
Al snel werd in de eerste helft duidelijk dat een vrijdagavondactiviteit onze toppertjes geen goed doet. Resulteerden kermisbenen vorige week nog in een belabberde 1e helft (en een nederlaag), dit keer deed de Oranje-koorts onze jongens geen goed. Een zeer matte instelling in de 1e helft resulteerde helaas in een volledig onnodige 0-4 achterstand bij rust.... Tja, en dat recht zetten in een slechts 20 minuten durende 2e helft is dan vrijwel onmogelijk..... Na een peptalk in de rust beseften onze jongens gelukkig wel dat ze de 2e helft echt uit een ander vaatje moesten tappen. De juiste inzet werd weer getoond, zo kenden we onze boys weer! We scoorden dan ook geheel terecht de 1-4.
We gingen volle bak vooruit in de 2e helft. Helaas kregen we 2x de deksel op de neus en keken zo tegen een 1-6 achterstand aan. We kwamen nog wel verdiend terug tot 2-6, maar de wedstrijd was gespeeld. Meer zat er helaas niet in. De 2e helft gelijkgespeeld zullen we dan maar zeggen...

Op naar de volgende competitiewedstrijd, met daarvoor een rustig vrijdagavondje stel ik voor!

Zondag 08-10-2017: voorwedstrijd DVV 1 - v.v.T. 1:  DVV JO8-2 - v.v.T. JO9-2
Afgelopen zondagmiddag speelden wij met de JO9-2 (alleen nog onder 8 jaar; 7 jaar of nog net geen 7) om 12.45 uur, voorafgaande aan de uitwedsrijd van ons 1e elftal, een voorwedstrijd (/demonstratiewedstrijd voor de heren van het 1e; even laten zien hoe het moet...)

We werden super hartelijk en gastvrij ontvangen door de mensen van DVV; onze jongens
kregen er hierdoor nog meer zin in een lekker potje te ballen.

En een lekker potje werd het zeker! De wedstrijd tegen de leeftijdgenootjes van DVV JO8-2, uitkomend in de 2e klasse (wij 4e), ging mooi gelijk op. Het spel ging mooi op en neer.
Toch kwamen we op een 1-0 achterstand. Toen ook de spelers en de staf van ons 1e elftal als aandachtig toeschouwers toekeken, deden we er even een schepje bovenop.
Jaloers keken de spelers van ons vlaggenschip toe hoe het balletje bij de J09-2 blindelings rond werd gespeeld. Deze jaloezie werd later op de dag door één van de heren van 1e verwerkt in een spotprent (zie foto, Barry Blind).
Viggo deed de heren van 1 even voor hoe je een bal vanaf de zijkant bikkelhard diagonaal binnen knalt, 1-1.
Na rust bleven we goed en gedreven spelen. Dit resulteerde in de 1-2 door wederom Viggo en de 1-3 door een knal van afstand van Julian (die daarme in zijn 1e JO9-jaar al bijna meer doelpunten voor v.v.T. achter zijn naam heeft staan dan zijn vader in zo'n 37 seizoenen...)
DVV scoorde nog wel de 2-3, maar de overwinning werd niet meer uit handen gegeven.

Na afloop van de wedstrijd werden er uiteraard nog even penalty's genomen, waarna alle spelers en begeleiders met de mascotte van DVV op de foto mochten (zie foto).

Hierna mochten de dappere strijders van DVV JO8-2 en v.v.T JO9-2 nog aan de hand van de spelers van hun 1e elftallen het veld betreden (zie foto).

Tot slot werden ze in de kantine van DVV getrakteerd op een lekker frietje & drinken.
Mannen van DVV: nogmaals bedankt voor dit super leuke initiatief! Perfect geregeld allemaal!!!

Onze bikkels vielen dit weekend echt in de prijzen; als klap op de vuurpijl kregen zij namelijk als ultieme afsluiter van deze voetbal 3-daagse ook nog eens een overheerlijk ijsje bij Daisy's; aangeboden door de ouders van Luite; super!!! (Zie foto)

En nu: op naar zaterdag! #d'ran #zin'an!