Pupillenkamp

Het Pupillenkamp, wat is dat eigenlijk?

Het Pupillenkamp is al jaren het leukste weekend van het jaar. Ook dit jaar organiseren we het kamp, het wordt aan het einde van het seizoen gehouden en sinds 2019 is dat samen met sportclub Silvolde.

Het kamp wordt gehouden op Sportpark de Paasberg. Alle faciliteiten zijn aanwezig. Zo hebben we de voetbalvelden tot onze beschikking, we kunnen het bos in en we hebben de mogelijkheid om te gaan zwemmen. Daarnaast is er de mogelijkheid om bij slecht weer uit te wijken naar sporthal de Paasberg.

Natuurlijk is het ideaal dat het dicht bij huis is, ouders zijn snel bij de club als dit nodig is.

Wat doen we tijdens het weekend?

Vrijdag

Op vrijdag komen alle deelnemers (JO8 t/m JO13) om 19:00 uur op sportpark de Paasberg. Allereerst betalen de ouders het inschrijfgeld bij de organisatie. Vervolgens is het zoeken naar jouw slaapplek. Aan elke tent hangt een bordje, hier kan je op zien of je in die tent slaapt. Zit je bijvoorbeeld in de JO11-1, dan hangt dit aan de tent. We maken onze slaapplekken gereed en we gaan het terrein verkennen. Er staan springkussens, er liggen overal ballen, we kunnen volleyballen en in de kantine kan je spelletjes doen. Je hoeft je nooit te vervelen!

Als iedereen klaar is en de ouders zijn weer naar huis, dan gaan we de teamindeling bekend maken. Tijdens het weekend zit je in een vast team, met je eigen begeleiding. Zij zijn het hele weekend jouw aanspreekpunt. De organisatie reikt de shirts uit, er wordt een groepsfoto gemaakt en we gaan beginnen aan de eerste activiteit.

De activiteit is natuurlijk nog een verrassing, meestal is dit een speurtocht door Terborg. Misschien is dat dit jaar wel door Silvolde!

Na de activiteit krijgen alle kinderen nog wat lekkers en is het tijd om te gaan slapen. Je kan ook nog even voetballen of bij het kampvuur gaan zitten!

Zaterdag

Op zaterdag beginnen we natuurlijk met een ontbijt! Vervolgens gaan we over naar het belangrijkste van het weekend: het voetballen!

Samen met jouw teamgenoten, waar je vrijdag bij ingedeeld bent, neem jij het op tegen de andere teams. Een team bestaat uit een mix van spelers uit alle leeftijdscategorieën. Dat gaat geweldig, spelers van de JO9 spelen bijvoorbeeld samen met en tegen spelers uit de JO13. Dit gebeurt met heel veel respect voor elkaar!

Op zaterdag komen ook de jongere kinderen (kleuters t/m JO7), ze zijn welkom vanaf 11:00 uur. Voor deze spelers is een apart programma georganiseerd. Wendy Wolsink is hiervan het aanspreekpunt.

Natuurlijk zorgen we als organisatie het hele weekend voor eten en drinken. De spelers kunnen zelf ranja halen bij de kantine.

Op zaterdag zijn er nog meer activiteiten. Zo gaan we voetvolleyballen, touwtrekken, penaltyschieten op topkeepers (!met veel publiek!) en we gaan zwemmen bij de Paasberg (JO8 t/m JO13), kinderen die een abonnement hebben, graag meenemen!

Op zaterdag worden de spelers van de kleuters t/m de JO7 na het eten opgehaald (18:00 uur). Op zondag zijn ze om 08:00 uur welkom, om er weer een geweldige dag van te maken.

Op zaterdagavond/nacht is de spooktocht in het bos (JO8 t/m JO13), kinderen die niet mee willen hoeven natuurlijk niet mee. Ze kunnen dan op het sportpark blijven.

Zondag

Ook op zondag starten we de dag met een ontbijt. Vervolgens gaan we door naar de finales van het voetbaltoernooi en het penalty schieten. Vanaf 13:00 uur zijn alle ouders welkom op sportpark de Paasberg om te kijken naar het laatste deel van het programma. We nemen dan afscheid van de spelers die voor het laatst deelnemen aan het Pupillenkamp. Ze spelen een wedstrijd tegen de begeleiding. Dit gaat er altijd fanatiek aan toe!

Tot slot is er de uitreiking van de aandenkens en de Menze-Cup. Dit is een prijs die uitgereikt wordt door Menze van de Broek, hij kijkt het hele jaar op het voetbalveld naar alle spelers. Hij kiest uiteindelijk een speler die altijd gemotiveerd is, een echte teamplayer. De speler die wint krijgt een beker en komt op de grote trofee te staan! Bij afwezigheid van Menze wordt de prijs uitgereikt door Henk Tempels.

EHBO

Tijdens het gehele weekend hebben we professionele EHBO op het Sportpark.

De organisatie van het Pupillenkamp bestaat uit:

Stan_Peters.jpg

Stan Peters
 Leonie van Beek
 Wendy Wolsink  Joey Kuijer Saskia ter Horst

Roel_van_Holen.jpg Richard_Schoppers.jpg John_Janssen.jpg
Roel van Holen Chareld ter Horst  Richard Schoppers John Janssen

Je kunt je opgeven door dit formulier in te vullen. Dit kan tot 23 april.

Een sportieve groet en tot ziens op het Pupillenkamp!