Terborg 1 heeft de eerste prijs van dit seizoen binnen!

22 augustus 2020 21:30

Ze zijn de trotse winnaar geworden van het toernooi in Pannerden.
Aan dit toernooi werd door 9 clubs uit de regio deelgenomen.

Op dit 2-daagse toernooi speelden we donderdag in de poulefase tegen Rijnland en SDZZ. Beide wedstrijden werden gewonnen (2-0 en 4-0) en gingen dus door naar de finalepoule om daar te strijden om de eerste plaats.

Op zaterdag moesten we het in de finalepoule opnemen tegen de 2e elftallen van Silvolde en OBW.

Zowel Terborg als OBW wisten van Silvolde te winnen en daarom zou in de afsluitende wedstrijd tussen Terborg en OBW de uiteindelijke winnaar worden bepaald.

Terborg begon de wedstrijd niet geweldig en kwam al vrij snel op 1-0 achterstand. Hoewel er kansen waren op de gelijkmaker werd er pas kort voor tijd gescoord. De wedstrijd eindigde dan ook in 1-1.

Volgens de reglementen zou bij een gelijke stand penalty’s de beslissing moeten brengen. Maar de late goal van Terborg bezorgde de tegenstander zo’n enorme mentale knauw dat ze de strafschoppenserie niet meer aandurfden en de handdoek in de ring gooiden. Hierdoor werd Terborg uitgeroepen tot toernooiwinnaar.

De beker voor de 1e plaats en de wisselbeker werd na afloop aan onze trotse aanvoerder Nick Overbeek uitgereikt.

WhatsApp_Image_2020-08-22_at_19.14.33.jpeg

Lees meer over: