JO8 & JO9 maken van Coronacup een waar doelpuntenfestijn!!

8 november 2020 19:45

De Coronacup is van start, en hoe! De spelers van de JO8 en JO9 laten zien dat ze het scoren de afgelopen weken nog niet verleerd zijn en maken van de wedstrijden ware doelpuntenfestijnen!

Afgelopen weekend eindigde de topper tussen PSV en Ajax in een 9-9 eindstand en AZ versloeg Feyenoord met een ruime marge (uitslag: 9-15 )

Misschien denkt u nu AZ, Ajax, Feyenoord en PSV, hoe zit dat nu eigenlijk, er wordt toch gewoon gevoetbald tussen Terborg & Silvolde?! We leggen het even uit: de kids van de JO9 en JO8 zijn in deze gekke tijden van voetbalvrije weekenden onderverdeeld over de Nederlandse topploegen. Niet ieder bij zijn/haar favoriete ploegje, want dan had team Ajax uitgepuild 😉, maar alle spelers van de JO9-1, -2, -3 & JO8-1 zijn door elkaar gemixt. De teams staan onder topbegeleiding van Ben, Dennis, Nico & Kylian en spelen in een onderlinge competitie tegen elkaar. Iedere week een wedstrijd, met op 12 december de grote finaledag!

Vandaag dag 2 van de Coronacup. Het zonnetje schijnt, nat gras, oftewel heerlijk voetbalweer! Wel viel een aantal kids op dat het veld toch wel ijzig koud was, geen weer voor slidings en glijpartijen vandaag dus. Kwart over 9 werd er afgetrapt en in beide wedstrijden (PSV-Feyenoord & Ajax-AZ) ging het er gelijk fanatiek aan toe. Het was Dennis zijn ploegie, Feyenoord, die de score deze morgen opende, nog nooit hebben we hem zo hard voor Feyenoord horen juichen als vandaag… zal er diep van binnen toch een beetje liefde voor deze club in hem schuilen?! De wedstrijd was een genot voor het oog, want het spel vloog van links naar rechts en daarbij werden de nodige doelpunten gescoord. Op het andere veld was het AZ dat snel uit wist te lopen naar een 3-0 voorsprong. Ajax probeerde wat het kon, maar had veel moeite met dit goed voetballende AZ, een grote nederlaag leek dus onoverkomelijk.

Rust, even tijd voor een stroopwafel en de keepershandschoenen werden gewisseld, want in alle goals wordt er de tweede helft met een andere keeper gespeeld.

AZ bleef doordenderen, maar moest ditmaal ook incasseren. Ajax had afgesproken om allemaal een doelpuntje te scoren en om zo AZ nog in te halen qua score. Dit lukte niet helemaal, maar toch drie spelers die hun doelpuntje mee konden pikken, einduitslag: 3-11 . Op het andere veld bleven de teams aan elkaar gewaagd. Nico en Dennis coachten alsof hun trainersbaan op het spel stond, maar hielden zo hun spelers scherp en er werd gevochten voor iedere meter! Na een spannende pot wist Feyenoord de overwinning binnen te slepen, wat een vreugdedans bij spelers en coach teweeg bracht, einduitslag: 12-15.

Mooi voetbal, geweldige uitslagen, maar bovenal complimenten voor alle kinderen! Niet alleen doet iedereen stinkend hard zijn/haar best, veel belangrijker er wordt als team gevoetbald, iedereen gunt elkaar de bal/een doelpunt en bovenal is er aan alle koppies te zien dat er gevoetbald wordt met ontzettend veel plezier!!

Op naar volgende week waarbij we ons klaar maken voor de klassieker! We vernamen dat de BOA’s vandaag al gesignaleerd waren rondom Sportpark de Munsterman, volgende week zullen we ze ook inzetten op het sportpark, want een onderling duel tussen de aartsrivalen zal geheid problemen opleveren... AZ neemt het op tegen PSV en gaat proberen om hun overwinningsreeks uit te breiden en hoopt daarmee de ongeslagen status te behouden.

Helaas blijven de cupwedstrijden gesloten voor publiek, dus daarom nu en ook volgende week weer wat beeldmateriaal voor de plakboeken!

Klik hier voor de foto's:   camera.png