Een goed begin is ………..

ST: Terborg/Silvolde JO13-3

8 september 2018 10:30

Onbekend

Na een aantal weken van training was het zover, de JO13-3 Terborg/Silvolde mocht eindelijk weer de wei in.

Zaterdagochtend verzamelden we ons bij de vv Terborg om te vertrekken voor de uitwedstrijd tegen V.V.G.'25. Na een korte en wat chaotische warming-up vanwege wat aanmeldproblemen in de wedstrijdapp konden we van start. Voor de “technische staf “ook een spannend moment, want hoe staan we er nu eigenlijk voor op dit moment.

Bij de start van de eerste helft wordt de vooraf besproken opdracht goed uitgevoerd, vroeg druk zetten, aanvallers buitenspel zetten kortom de tegenstander niet laten voetballen. Het vroeg vastzetten van de tegenstander resulteert na 10 min in de verdiende 0-1 voorsprong, deze komt op naam van Jay. We blijven lekker voetballen en er wordt goed overgespeeld, via een mooie pass word Stijn in stelling gebracht en schiet onderkant lat de 0-2 binnen. Ondertussen wordt er aan beide zijden gewisseld en lijkt V.V.G.'25 iets beter in de wedstrijd te komen, toch zijn wij het die de 0-3 binnenschieten wederom door Jay. V.V.G.'25 begint aan te dringen en de nummer 4 glipt tussen de goed spelende defensie van ons door en stormt richting het doel en schiet onhoudbaar de 1-3 binnen. Op slag van rust ontsnapt wederom de spits van V.V.G.'25 en in de achtervolging trekt Wesley aan de “noodrem “. De scheidsrechter wijst naar de stip, maar oog in oog met de goed keepende Nils slaan de zenuwen bij de spits van V.V.G.'25 toe en schiet hij de bal hoog over PFFFFF…… daar ontsnappen we.

Na de verdiende ranja starten we de 2de helft wat slap. In een rommelige situatie voor het doel weet VVG te schieten, dit schot wordt in 1ste instantie nog keurig gered door Nils maar in de rebound is de aansluiting daar voor V.V.G.'25 2-3. We zijn weer wakker, en gaan weer lekker voetballen. Door goed over te spelen komt Guusje vrij voor het vijandelijke doel en scoort de 2-4, dit geeft “op de bank “ook weer iets rust. We blijven goed voetballen en het is wachten tot we de score uitbouwen, dit doet Anne na  goed combinatiespel over meerdere schijven 2-5. Nu begint het conditioneel zwaar te worden, voor sommigen  is het de eerste keer op het grote veld. V.V.G.'25 zet nog eens een keer aan en ze komen vrij voor ons doel, echter met een fantastische redding verwerkt Nils de bal goed naar de zijkant. De meeste puf is er van beide kanten wel uit , toch is het V.V.G.'25 dat opeens vanuit het niets onhoudbaar binnen schiet en de stand op 3-5 zet. We krijgen nog wat kansen maar de scherpte is er af en zonder nog in de problemen te komen behalen we onze 1ste 3 punten.

Deze wedstrijd is een echte teamprestatie, ze hebben allemaal keihard gewerkt en gewoon goed gespeeld. Deze week weer lekker trainen en op naar zaterdag…….. thuis tegen H.C.’03.

Chareld ter Horst.