Terborg/Silvolde jo13-3 bekert door !!!!

ST: Terborg/Silvolde JO13-3

HC '03 JO13-3G

Groep 5 29

15 september 2018 11:15

Onbekend

Na het goede begin van vorige week stond vandaag de 2e bekerwedstrijd op het programma. Thuis tegen HC’03. We verzamelden ons om 10:30 uur op sportpark de Paasberg. In de kleedkamer was er een duidelijke tweedeling, enerzijds wat vermoeide gezichten van het brugklaskamp anderzijds stuiterende spelers en speelsters [ Anne: “ adem in – adem uit”].

We starten de eerste helft voortreffelijk, we combineren goed en na 1:24 min tekent Anne al voor de 1-0. We blijven goed voetballen en we zien mooie driehoekjes en steekballetjes………..heerlijk. Anne, een ware plaag voor HC’03, komt wederom goed door over links bedient Mex en deze haalt verwoestend uit  ……….. 2-0.

Onze viermans verdediging: Wout, Luuk, Inez, en Bing  houden de boel, onder de strakke leiding van onze doelman Rick,  potdicht. Het middenveld is volledig in handen van Guusje en Niels. We zitten inmiddels in de 12e minuut als Stijn word gelanceerd, Stijn legt goed terug op Jay en de 3-0 is daar. We wisselen lekker door en met Zoë, Michel, Job en Erin [die al een wedstrijd in de benen had van de MO11-1] blijven wij de baas op het middenveld.  We gaan door waar we mee bezig waren, goed voetballen en scoren. 4-0 Anne, 5-0 Guusje, 6-0 Niels. Op slag van rust ontsnapt Guusje over rechts, maar met een stevige overtreding [lees: schwalbe van Guusje……… foei Guusje] komt aan deze aanval een eind. De gegeven vrije trap levert niets op, dan maar naar de ranja.

De 2e helft starten we rommelig, niet scherp en we vergeten te voetballen. We zakken steeds verder terug naar een soms bedenkelijk niveau, hierdoor weet HC’03 er tussendoor te glippen en onhoudbaar voor Rick, de 6-1 op het scorebord te zetten. Door dit tegen doelpunt zijn we wel weer wakker. Er word wat gewisseld, we brengen de licht geblesseerde Lucas [ van zijn fiets gevallen……, en de kermis moet nog beginnen] als stormram en Luuk als spits. Dit duo weet verschillende keren gevaar te stichten voor het vijandelijke doel, echter doelpunten vallen er niet meer. Uiteindelijk eindigt dit duel in een 6-1 overwinning voor de jo13-3.

Door de goede resultaten van de afgelopen 2 wedstrijden, is er maandag PRESTATIEVERLOF. Woensdag  weer D’RAN  voor de start van de competitie zaterdag.

Fijne kermis allemaal.