Hard werken wordt beloond

ST VVL/Stokkum JO13-1G

10 november 2018 11:15

Onbekend

Na het mooie gelijkspel van vorige week tegen de 2de in de ranglijst SDOUC, kregen we vandaag VVL/Stokkum op bezoek. We verzamelen ons om 10:30 uur op de Munsterman in Silvolde. Tijdens de voorbespreking worden de doelstellingen voor vandaag duidelijk gemaakt, druk zetten zodat ze niet kunnen schieten, spel goed verdelen over de zijkanten, vooruit voetballen en natuurlijk  100% inzet.

We beginnen aan de warming-up en we moeten direct een tegenslag incasseren, Inez komt verkeerd terecht op haar toch al geblesseerde voet en het is klaar voor vandaag……… balen……. voor ons en voor Inez zelf natuurlijk. De warming-up wordt afgerond met nog wat schoten op het doel waarbij opvalt dat het vizier nog niet op scherp staat.

We gaan starten met de 1ste helft….  tenminste als er een scheidsrechter is ????. Deze blijkt niet geregeld te zijn. Gelukkig heeft Jort nog een kwartiertje tijd voor zijn eigen wedstrijd begint, kunnen wij starten en heeft de begeleiding nog even om een oplossing te bedenken. We starten goed en voetballen lekker. Wat opvalt is dat de tegenstander beschikt over 2 hele snelle aanvallers en een boom van een vent als  nr. 10.Onze verdedigers hebben  hier veel moeite mee. Het spel golft op en neer en na een goede aanval is het Jay die de score opent,1-0. We blijven goed voetballen maar toch zijn het onze gasten die via de snelle buitenspelers de stand gelijk trekken. Het is een mooie wedstrijd om naar te kijken, Goed voetbal en hard werken. Het harde werken wordt beloond door Anne die de 2-1 binnenschiet. We lijken nu iets sterker te zijn dan de tegenstander en proberen nu “door te drukken“. Het overwicht weet Niels te vertalen in de 3-1. Hij schiet een prachtig genomen vrije trap van buiten de 16, strak binnen. Inmiddels is onze scheidsrechter Jort gewisseld voor Michel en deze fluit dan ook voor de rust.

Na de ranja is het direct weer “volle bak“ erop en we krijgen kans op kans op kans op kans ……. Maar ja, zoals al vermeld staat het vizier niet echt scherp vandaag.  Echter bij de tegenstander zijn ze effectiever en via een hele snelle uitbraak scoren zij de 3-2. Onze verdedigers hebben de snelle buitenspelers steeds goed onder controle gehad, echter begint nu de vermoeidheid toe te slaan. Tijd om te wisselen en wat aanpassingen te doen in de veldbezetting. Dit pakt goed uit . We hebben de boel achterin weer aardig onder controle en spelen weer lekker voorruit. Na mooi combinatie voetbal scoren wij de 4-2 [ het is mij even ontgaan wie ]. Deze stand geeft weer iets rust, echter moeten we heel scherp blijven want de snelheid voorin bij onze gasten is dodelijk.  Er ontstaan aan beide kanten goede kansen, toch is het de bliksemsnelle aanvaller van VVL/Stokkum die alles en iedereen eruit loopt en de 4-3 scoort . We moeten nu alle zeilen bijzetten en dat doen we. Op elke positie wordt gestreden voor iedere meter.  Klasse!!!! zo moet dat. Diep in de 2de helft betaalt het harde werken zich uit. In een rommelige situatie voor het vijandelijke doel weet Jay de 5-3 te scoren. Het verzet van onze gasten is nu definitief gebroken en we komen ook niet meer in de problemen. We voetballen de wedstrijd rustig uit tot onze goede “nood scheidsrechter” [ waarvoor grote  dank ] Michel fluit voor het einde.

Deze wedstrijd was een voorbeeld van hoe het hoort, hard werken met zijn allen als een “echt team”.

Groeten van een trotse trainer.