Een klasse apart

DZSV JO13-2

13 oktober 2018 11:15

Onbekend

Zoals eerder vermeld is de JO13-3 het seizoen 18/19 goed begonnen. De bekerwedstrijden werden gewonnen en de eerste 2 competitie duels werden ook winnend afgesloten. Echter vorig weekend liepen wij de eerste schade op……….. onnodig.  De wedstrijd tegen SJO Den dam /NVC werd verloren met 4-1, korte samenvatting : te slap ,weinig inzet passie strijd en beleving.

20181013 ST Terborg-Silvolde JO13-3 - DZSV JO13-2 (5 van 19)

Vandaag was het affiche “ Terborg/Silvolde JO13-3  -  DZSV JO13-2 “ om 11:15 uur op sportpark de paasberg. Het was extra vroeg verzamelen want de teamfoto’s werden gemaakt. In de kleedkamer werd een verdeling gemaakt tussen de verschillende tenue ‘s , half Terborg half Silvolde. Keurig aangekleed melden wij ons  op tijd bij de fotograaf. We werden netjes op een goede volgorde gezet en nadat Anne Jelle’s  kapsel naar haar zin gefatsoeneerd had werd het  plaatje geschoten.

20181013 ST Terborg-Silvolde JO13-3 - DZSV JO13-2 (16 van 19)

We steken ons nu allemaal in het Terborg tenue en we beginnen aan de wedstrijd. De grote fysiek sterke mannen uit Dinxperlo nemen direct het voortouw en spelen erg goed voetbal dit resulteert  na 10 min in de voorsprong. Wij stellen hier weinig ,te weinig tegenover. DZSV blijft goed voetballen met voor de neutrale toeschouwer soms schitterende combinatie’s. DZSV bouwt de score richting de rust voortvarend uit en we gaan dan ook rusten met een 0-4 achterstand . De “technische staf “ en de supporters vragen zich dan ook hardop af wat DZSV met dit team bij ons in de competitie doet. Een snelle blik op de wedstrijdzaken app verklaart al veel , drie JO15 dispensatie spelers en de rest allemaal 2de jaars JO13 spelers. Jammer dat clubs dit doen…….. laag laten indelen om kampioen te worden. We spreken in de rust af om te blijven voetballen en toch iets meer gif in de wedstrijd te leggen.

De 2de helft starten we goed. Er word beter gespeeld en we staan ook beter. We zijn erg fel en met 200 % inzet komen er kleine kansjes voor Guusje ,Anne ,Niels en Jay. Onze verdediging staat erg goed en geven in de 2de helft weinig tot niets meer weg. We krijgen nog een paar mooie kansen maar het wil dan ook allemaal net niet goed vallen. Uiteindelijk weet Anne de verschrikkelijk goede inzet van het team de 2de helft te belonen met een goed doelpunt , klasse !!!!!! . DZSV weet richting het einde nog wel 1 doelpuntje te scoren en bepaald de eindstand op 1-5.

Ondanks dit verlies kunnen we met opgeheven hoofd van het veld stappen. We hebben een team dat een klasse [of misschien 2 hoger moet] beter was  goed partij geboden. Volgende week wacht een lastige bekerwedstrijd tegen SC Varsseveld. We hervatten de competitie op 27 oktober uit tegen Zelhem.

Fijn weekend allemaal.