Succesvol doorgaan

Groep 3 15

7 september 2019 12:30

Onbekend

Na de hitte van vorige week en gerommel in de leiding is het nu wel lekker om naar de Munsterman te gaan met een lekker klein zonnetje. Toch maar de jas aangetrokken, want aan de horizon doemen wolken op. En dan kom je een prachtige optocht van luid toeterende vrachtwagens van de Truckrun Achterhoek tegen. Ze bezorgen een groot aantal beperkte kinderen de dag van hun leven met de toertocht. Een fantastisch initiatief dat door het getoeter maar aan zeer weinig mensen kan zijn voorbijgegaan. Eenmaal aangekomen toch maar even bij Ans een kopje koffie scoren. Nou blijkt de koffie op te zijn. Paniek dus bij een cafeine verslaafde leider! De spelers van de jo15-2 druppelen groepsgewijs binnen en ook de tegenstander meldt zich aan de poort.  Na wat wisselingen qua veld en kleedkamers die op slot blijven, kunnen we aan de warming-up beginnen. Dank aan de jo17-1 voor de extra ballen. Het moet nu toch allemaal goed komen.

Als we 15 minuten later beginnen aan de wedstrijd zien we de ploeg lekker openen en direct het initiatief naar zich toe trekken. Het duurt dan ook niet lang voordat we de eerste kansen krijgen. Er wordt in deze wedstrijd ook weer veel op de helft van de tegenstander gespeeld en op de juiste momenten de opbouw van de tegenstander gedwarsboomd. Ons spel wordt na een kwartier beloond met een Doelpunt van Jay. We blijven opletten want een ongeluk zit in een klein hoekje. De jonge tegenstanders kunnen het nog een tijdje volhouden, maar dan net voor rust weet trukendoos Volkan de doelman weer te passeren. We kunnen dus met 2-0 van de ranja gaan  genieten. Inmiddel is de koffie ook weer gevonden in de kantine, dus de leiding is ook voorzien van het zwarte vocht.

De tweede helft geeft eigenlijk hetzelfde beeld als voor de rust. Silvolde/Terborg heeft meer controle op de wedstrijd. De NS zoekt nog een snelle intercity en ik denk dat Niels hier wel iets kan betekenen. Hij weet de tegenstander steeds te snel af te zijn. Maar ook alle andere spelers doen lekker hun best. Julian weet na enige tijd de keeper voor de derde keer te verschalken. We moeten niet zeggen dat de tegenstander geen schijn van kans heeft, want tien minuten na de 3-0 weet Montferland toch nog de lelijke nul van het bord te poetsen: 3-1. Maar we laten ons verder niet meer in de luren leggen en trekken deze overwinning keurig over de streep. In de laatste minuut weten we een dot van een kans op miraculeuze wijze toch niet te verzilveren. Geen nood, dat komt allemaal goed.

De 2 bekerduels hebben we tot nu toe gewonnen en hebben dus de beste papieren om in de beker door te gaan. Volgende week gaan we in Terborg ten strijde tegen de nieuwe vereniging FC Dinxperlo. We spelen dan zoals wel vaker zal voorkomen om 12:30 uur.